Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Året var 2010 då jag sparkade igång första avsnittet av rollspelspodcasten Bortom Bortom - och fram tills förra året har utgivningen varit sporadisk. Fram tills förra året blev det 49 avsnitt och de var väldigt, väldigt sporadiskt utgivna. För att skärpa till mig så valde jag inför nyåret att strukturera om podcasten och ge ut ett nytt avsnitt varje månad istället för att få en stabil utgivning. Hittills har det gått bra!
I januari kom avsnitt 50 där Tobias Jensen (från podcasten Spelklassiker Musik) gästade för att tala om rollspel i allmänhet. I februari-avsnittet gästade Mikael "krank" Bergström (som inte behöver någon presentation för han är så awesome) podden för att diskutera äventyrskonstruktion och under mars svängde Axel Widén (från Vi Spelar Rollspel) förbi för att tala om spelledande.
Nu på söndag gästas jag av Einar Robillard och Pontus Wolke, de rollspelsansvariga på GothCon, för att tala om konventsarrangemang och GothCon i synnerhet. Har ni några särskilda frågor som ni skulle vilja ställa till dem? Skriv en post nedan så ska jag försöka få svar från dem.
Har ni sedan några förslag på avsnittsteman eller gäster ni skulle vilja se framöver får ni också gärna dela med er av dem. Jag letar alltid efter nya idéer och gäster.