Nekromanti Bortom: Lögnens slöja

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Bortom: Lögnens slöja
Produkt: Bortom: Lögnens slöja
Produktlinje: Bortom: Lögnens slöja, Mindless Gaming
Författare: Robert Jonsson
Omfång och format: 112 sidor, trådbunden hårdpärm, A4
ISBN: N/A
Cirkapris: 279 kronor

Det tidigare gratisrollspelet In the dark togs upp av Mindless Gaming, döptes om och gavs ut som Bortom: Lögnens slöja. Det är det senaste skräckspelet på den svenska rollspelsmarknaden - hur står det sig mot konkurrenterna?

Det första som slår mig när jag tittar på Bortom är att det är tunn... (1867 fler tecken)

Gå till artikeln

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Nästan rätt

Bortsett från att kampanjen heter Nattljus. :gremwink: Karma är den första akten av fyra. De andra tre återfinns i de kommande modulerna Visioner och fantasier,Jägarens näste och Gaias hjärta.

Recensionen i sig låter jag mestadels lämna oberörd, förutom en mindre kommentar. Efter den citerade meningen följer: "Den berättelsen kommer att löpa genom hela konceptet och allt avslöjas inte i detalj här." Överlag så avslöjas väldigt lite av den ska det väl sägas i ärlighetens namn. Tanken var som sagt var att presentera en relativt allmänt hållen bok ssom ska kunna läsas till stor del av flera berättare (spelledare) i en grupp.

Med andra ord, jag ville att det skulle få en längre varaktight (andra rollspel har förlorat charmen då alla i spelgruppen sitter och tänker "Jaha, det är en zombie från den avfällige Loan så då bör vi bunkra upp svavel istället för salt"). Mer av de mänskliga konflikterna som efterfrågas kommer skildras i Jägarens näste och i Gaias hjärta presenteras mer om världsmytologin och metafysiken.