Jag har två st testtryck av mitt rollspel från lulu. De är inte färdiga (textmässigt) men trycket blev bra. Nu behöver jag dem inte mer.
Kapitlet om varelser fattas men finns för nerladdning (ganska klart).
Kapitlet om spelvärlden fattas men kommer snart finnas.
Kapitlet om hur man skapar rollperson har omarbetats. Det funkar men om man inte gillar point-by kan man ladda ner det uppdaterade.
Det enda villkoret är att det inte bara hamnar i din hylla och samlar damm.
Spelet är enkelt färdighetsbaserat. Ju mer man höjer sina färdigheter desto fler specialförmågor kan man köpa till dem. Så två rollpersoner som är bra på samma färdigheter har antagligen väldigt olika förmågor och skiljer sig åt. Exempelvis en vildsint bärsärk som far fram som en virvelvind eller en Riddare som slåss med mördande precision i rustning och med sköld.
Kapitlet om varelser fattas men finns för nerladdning (ganska klart).
Kapitlet om spelvärlden fattas men kommer snart finnas.
Kapitlet om hur man skapar rollperson har omarbetats. Det funkar men om man inte gillar point-by kan man ladda ner det uppdaterade.
Det enda villkoret är att det inte bara hamnar i din hylla och samlar damm.
Spelet är enkelt färdighetsbaserat. Ju mer man höjer sina färdigheter desto fler specialförmågor kan man köpa till dem. Så två rollpersoner som är bra på samma färdigheter har antagligen väldigt olika förmågor och skiljer sig åt. Exempelvis en vildsint bärsärk som far fram som en virvelvind eller en Riddare som slåss med mördande precision i rustning och med sköld.