Nekromanti Bostadstips

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Hej,
Tony är nu påväg att lämna sin nuvarande bostad och planerar att flytta in i en ny mysig sådan som senast i september. Vad sägs om att hjälpa till och hitta en? En bostad någonstans i Uppsala eller i Stockholm är vad han vill ha.

Storuggla

Champion
Några minimumkrav eller övre gränser vi bör ta i beaktande?

Storuggla, hyra eller köpa till att börja med

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Jag vill hyra, upp till 10.000 kr kan jag betala, men jag vill helst inte gå över 6.000 kr.

I övrigt så går det mesta bra, så länge det inte är alltför långt från en tågstation som kan ta mig till Upplandsväsby alt. Stockholm central på under timmen.

Dilandau

Myrmidon
Tony.M.Meijer said:
Jag vill hyra, upp till 10.000 kr kan jag betala, men jag vill helst inte gå över 6.000 kr.

I övrigt så går det mesta bra, så länge det inte är alltför långt från en tågstation som kan ta mig till Upplandsväsby alt. Stockholm central på under timmen.
Sollentuna känns som vettigt i sådana fall. Ligger lite mittemellan. c:a 20 min till centralen, lite längre till uv. Det går nog att hitta billiga hyresrätter där. Men - ska du hyra i andra hand? Det är svårt som fan att få förstahandskontrakt, även i förorterna.

Storuggla

Champion
Tja du... alla värdar som har ett kösystem försvinner rätt snabbt eftersom de tar en ohemul tid. Hässelbyhem, Ikano och Wallenstam har inga kösystem utan plockar de de tycker ser bäst ut av de sökande (Wallenstam gav mig ett förstahandskontrakt efter två dagar och Hässelbyhem på en månad för att hänvisa till mig själv). Dock har de krav så saker som fast inkomst, att man besiktigar lägenheten själv (Hässelbyhem har undantag för denna regel) när man söker den och att man inte har en historia av att svära i kyrkan. Ett av dess krav är en lögn.

Storuggla, för vem behöver inkomst

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Mmmm, jag har tittat lite på Blocket sådär, nu ska jag på en visning i morgon (fick reda på det för 10 minuter sen, WiN!). Går inte det vägen så ska jag titta på Sollentuna.

Tackar.