Jag har ju flyttat till ny lägenhet, och eftersom den ligger lite mer centralt (i Stockholm) så funderar jag på om man kanske borde försöka dra igång lite brädspelsträffar. Jag har en massa ospelat, och jag saknar spelandet!
Förutsättningarna är: Jag har ett kök, ett vardagsrum och ett sovrum. Framför allt de två senare är ganska rymliga. Vardagsrummet är 22m² och sovrummet 15.5m².
Jag har i dagsläget tre bord:
Ett vanligt bord som behöver stå någonstans är görbart. Sovrummets golvyta är mycket outnyttjad och jag sover ändå generellt i soffan i vardagsrummet (annan diskussion). Men jag skulle heller inte vara negativ till något man kan vika ihop och ställa mot en vägg. Jag har kollat på Gamemat.eu och på Urbanmatz till exempel.
Så… vad är era bästa råd?
Förutsättningarna är: Jag har ett kök, ett vardagsrum och ett sovrum. Framför allt de två senare är ganska rymliga. Vardagsrummet är 22m² och sovrummet 15.5m².
Jag har i dagsläget tre bord:
- Lågt soffbord, 60×120cm
- Datorbord, 80×160cm
- Köksbord, 76×120cm
- Arkham och Eldritch Horror (gärna med iaf någon expansion)
- Mansions of Madness
- TIME Stories
- Siege of the Citadel, Modiphiusversionen (de största scenarierna i grundspelet är 3x3 tiles, varje tile är c:a 30×30cm)
- Space Hulk
- Dust
- Blackstone Fortress
- Twilight Imperium
Ett vanligt bord som behöver stå någonstans är görbart. Sovrummets golvyta är mycket outnyttjad och jag sover ändå generellt i soffan i vardagsrummet (annan diskussion). Men jag skulle heller inte vara negativ till något man kan vika ihop och ställa mot en vägg. Jag har kollat på Gamemat.eu och på Urbanmatz till exempel.
Så… vad är era bästa råd?