Nekromanti Bröderna Sturchs Resande Cirkus

PhilArt

Patafysike Doktor
Jag spelade för flera år sedan ett CoC-scenario på GothCon vid namn Bröderna Sturchs Resande Cirkus. Om någon vet hur man kan få tag på det vore jag mycket tacksam, eftersom det är något av det bästa jag spelat.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
[OT] Re: Bröderna Sturchs Resande Cirkus

Ha! Det har jag också spelat. Det var helt ok.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Något långt bak i mitt minne säger att MrG här på forumet ligger bakom det äventyret.

Annars vet jag att w176 har speltestat det med oss.

MrG

Swashbuckler
Vad kul att du tyckte om det! Som det mesta vi i Rollspelsbaren har skrivit så finns det enkelt att tillgå, närmare bestämt här.

-Gunnar (som mycket riktigt är en av personerna bakom det, men det skulle inte varit alls lika bra utan Joanna)

MrG

Swashbuckler
Kollad med det med stor nostalgi och insåg att filen har en knepighet, det mesta funkar för dubbelsidig utskrift, men handoutsen vill man inte skriva ut dubbelsidigt. Och karaktärerna som finns mitt i är i format A5 häften, så de vill man ha en schysst skrivare till som kan vända varannan sida annars får man innehållet upp och ner i dem ;-) Framsidan verkar också med tiden ha försvunnit, men det här ska inte vara något som påverkar spelupplevelsen. Det som kan påverka är att det är jobbigt att få ihop tre spelledare och femton spelare (plus en popcornförsäljare) som vi hade det på GothCon, men vi har spelat det "traditionellt" också och det blir så gott som lika bra (säkert ibland bättre). Tanken var när vi skrev det att det skulle finnas med CoC-stats till karaktärerna också, men det blev inte av och i efterhand så konstaterade vi, eller snarare jag som vill ha lite system, att det skulle blivit lite mycket med det också, med tanke på mängde slps, roller, miljöer och så vidare.

Gillar man akt 2 bäst så ska man också definitivt testa Våra måndagar i baracken från året efter, det är en fortsättning på den stilen. Humorn i akt 1 är rätt mycket samma som i årets scenario Oups rymden.

-Gunnar (shit vad jag diggade Bröderna Stursh)

PhilArt

Patafysike Doktor
Mycket beror givetvis på spelgrupp och spelledare. Vill minnas att spelaren av lejontämjaren (?) kom inhoppandes i kalsongerna för att tämja spelledarlejonet. Resten av gruppen blev genast hängivet sexualrasistiska suffragetter.