IcarusDream
Anti-populist
Förra året innan jag släppte Förbannad frågade om om bra typsnitt för brödtexten utöver de vanliga. Nu är det några månader kvar innan Tenebris kommer släppas, men jag tänkte ändå vara ute i god tid med tips på nytt typsnitt. I Fälthanbdok (gratisversionen av Tenebris som funnits ute i ett halvår) använder jag samma typsnitt som Förbannad (Fanwood, Tack Arfet!) men nu letar jag något nytt.
För de som ignorerat posterna jag gjort om Tenebris senaste året så kommer en kort sammanfattning:
Tenebris är ett konspiratoriskt agentrollspel med rötterna i skräcken. Man spelar agenter för organisationen Tenebris, som bekämpar ondskan som försöker korrumpera världen.
Det jag söker är ett lättläst brödtexttypsnitt som gärna får ha lite militärisk/byråkratisk känsla men ändå inte blir för oläslig.
För de som ignorerat posterna jag gjort om Tenebris senaste året så kommer en kort sammanfattning:
Tenebris är ett konspiratoriskt agentrollspel med rötterna i skräcken. Man spelar agenter för organisationen Tenebris, som bekämpar ondskan som försöker korrumpera världen.
Det jag söker är ett lättläst brödtexttypsnitt som gärna får ha lite militärisk/byråkratisk känsla men ändå inte blir för oläslig.