Bra äventyr och kampanjer att läsa?

Rickard

Urverk speldesign
Ett solitt, fisktankigt äventyr med bredd och djup, man kan slåss med Anarkerna, jaga Svarta handen eller klura på vem/vilka det är som egentligen har makten i staden.
Hur förklarade de fisktanksstrukturen? Är alltid intresserad av hur andra spel presenterar fisktankarna.

Last edited:

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Hur förklarade dem fisktanksstrukturen? Är alltid intresserad av hur andra spel presenterar fisktankarna.
Ordet används så klart inte. Men. Boken innehåller:
1) nästan 100 sidor text som beskriver ett stort antal vampyr, med massor av krokar, relationer, hemligheter och andra uppslag.
2) ett antal diagram över grupperingar där inbördes relationer mellan individer beskrivs med en pil och ett ord eller två (en stor poäng med detta är att relationerna kan vara symmetriska eller asymmetriska).
3) några sidor som diskuterar stadens vampyrpolitik.

Tillsammans är det här tämligen handfast och konkret (även om det inte beskrivs explicit, eller i termer av "så här preppar du kampanjen/spelmötet" (på det sättet är den väldigt mycket 90s game som Sandra säger)); jag hade aldrig kört en fisktank när jag plockade upp det här och det blev en mycket bra kampanj. Jag kunde senare använda boken för att bygga en egen Vampyr-kampanj, som jag håller som en av de allra bästa kampanjer jag någonsin har kört.

Last edited: