Nekromanti Bra eller anus?

Kultkult

Veteran
Börja Ahlstedt - bra eller anus?
Skall denne skådisikon hyllas för att ha fört in rollspel i var mans stuga eller har denne snobbistiske galning för evigt dragit hobbyn i smutsen? Obs; mycket oseriös ironi.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Kan du förtydliga för oss som inte har en aning om vad du menar?

/tobias

Kultkult

Veteran
Bra eller anus är TV-profilerna Filips och Fredriks (100 höjdare, Grattis världen mm.) variant på "bra eller dåligt". Har Börje Ahlstedt gjort hobbyn en tjänst eller björntjänst med sitt rollspelande i gårdagens TV-program "Stjärnor på slottet?

Hjalle

Swashbuckler
Stort medhåll

En av de bästa svenska skådespelarinsatserna någonsin - fetfetfetbra. Tillsammans med Anton Svensson den i särklass bästa insatsen i en Astrid Lindgren-film. Han var grym.

-Hjalle, och det var han.

Pom

Swashbuckler
Jag måste vara väldigt tråkig och be dig berätta mer eftersom jag inte såg programmet.

Men Börje Alhstedt som Sveriges Vin Diesel, varför inte? :gremtongue:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ah, dokusåpa

Har Börje Ahlstedt gjort hobbyn en tjänst eller björntjänst med sitt rollspelande i gårdagens TV-program "Stjärnor på slottet?
Aha, det handlade om något som i alla fall i SVT:s beskrivning låter som en dokusåpa. Det förklarar varför jag inte kände till det. Jag såg på Commander in Chief istället (som var okej, men inte i närheten av The West Wing som det är självklart att man vill jämföra med).

/tobias

Honken

Hero
Har Börje Ahlstedt gjort hobbyn en tjänst eller björntjänst med sitt rollspelande i gårdagens TV-program "Stjärnor på slottet?

Vet inte, då jag då inte ser såpor.

/Honken

Havoc

Swordsman
Nu har jag kollat och programmet var anus men rollspelandet bra, det vill säga jag tror det gör de noviser som såg det lite, lite mer positivt inställda till rollspel.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har inte sett just den delen, men annars framstår Börje Ahlstedt som ett dysfunktionellt miffo med bristfällig social kompetens som jag absolut inte skulle vilja ha som en frontfigur för rollspelande.

Rising

Vila i frid
Jag måste börja med att säga att alla som svarat ngt i stil med "jag förstår inte" eller "jag såg det inte" får ett halvt anuspoäng av mig. Det är rätt meningslöst.

Jag tycker Börje är helt pudas som människa, men han är rätt kul som dokusåpakändis. Jag vill liksom inte höra Peter Harryson säga självklarheter med pompös röst, det är bara när han blir provocerad av Börje som han visar en mänsklig, uppriktig och intressant sida. Synd att inte Börje hade varit mer laid back; för ett avslappnat och småroligt rollspel hade kunnat bli hur kul som helst. Börje visar att man måste känna sina spelare när man lirar rollspel, man kan inte bara lira sitt eget race.

Fast det är Taube som äger. The perfect gentleman. Jag vill bli precis som honom så fort som möjligt.

Johan Granberg

Swordsman
Fast det är Taube som äger. The perfect gentleman. Jag vill bli precis som honom så fort som möjligt.

Haha neeeej! Han är ju hur gubbig som helst.

Rickard

Urverk speldesign
Ja, Wyclef Jean är en bättre förebild :) [NT]

/Han som kan nämna för de okunniga att Wuclef gjort en cover på låten Perfect gentlemen

Johan Granberg

Swordsman
Re: Ja, Wyclef Jean är en bättre förebild :) [NT]

Nä fyfan, han är typ tjugo år yngre och ändå gubbig!

Rising

Vila i frid
Han är ju hur gubbig som helst.
Jomen jag är ju stofantil; en infantil stofil. Det ska antingen vara barnsligt eller gubbigt, det värsta jag vet är det som är vuxet, duktigt, framgångsrikt, vanligt, på-toppen-av-sin-förmåga, status quo-normaliserat osv.

Antikrist är människor såsom Peter Siepen. Taube har väldigt låg Siepenfaktor. Ju lägre desto bättre.

Igår pratade han om hur han brukade äta frukost i sitt barns rum, på små barnstolar som barnet redan hunnit växa sig för stor för. Taube lyckas få en sådan inblick i vardagen att bli helt magisk, genom sin ålderdomliga gentlemannamässighet. Hade Peter Siepen sagt det så hade det bara vara spexigt och jobbigt, för Peter Siepen är en väldigt äcklig och dålig människa som ingen vill vara som. Allt han tar i blir liksom bajs.

Eksem

Champion
"Peter Siepen är en väldigt äcklig och dålig människa som ingen vill vara som. Allt han tar i blir liksom bajs. "

Öh! Estrad vafan!