Nekromanti Bra fantasy one-shot, gärna Eon!?

RasmusL

Champion
Hej!

Vi ska frångå det tunga globala politikspelet i vår Eon-kampanj och låta karaktärerna eller proxys få leka one shot! Har ni några bra tips på äventyr!? Jag har iiingen aning :p

LordTengel

Swordsman
Håll ut tills Fenixen som har deadline om några dagar kommer ut, där har jag med ett scenario till Eon IV. *skamlös reklam* :cool:

Snow

Swashbuckler
Har du fenix så kolla förrförra numret (tror jag det var). Undertecknad skrev ett kort äventyr ("Inre styrkan") i fantasystadsmiljö som känns rätt enkelt att portera till valfri plats. Om du inte vill använda Oriaks regler kan du såklart konvertera den enda SLP som har värden (övriga är rätt standardmässiga). På oriaks hemsida finns exempelrollpersoner. Färdigheter med %-chans. Bara att köra.

http://spelet-oriak.blogspot.se/

Beroende på hur många timmar ni har skulle jag gå rätt på storyn, utan krusiduller. Bara berätta vad som hänt.

PowerNap

Veteran

luddwig

Lawful evil
PowerNap;n194168 said:
Föll för denna systemfria one page dungeon...
Den såg trevlig ut.

Ett annat tips är att konvertera något av de ettbladsscenarion som finns till Fantasy! Några scenarion har tyvärr försvunnit sedan Arfert gjorde om hemsidan men ett antal finns kvar, bl.a. Den röda timmen som min grupp hade mycket roligt med.

http://www.sagagames.com/styled-6/downloads/

Celledor

Hero
Kommer ihåg att vi någon gång körde en oneshot (säkert 6-8 timmar pass på den tiden) till eon där rollpersonerna skulle leta upp och fånga in ett monster till en gladiatorarena i Jargien. Blev roligt då de var tvungna att tänka om helt och lyckas bygga en fälla. Tror det var en Grendel eller vad de heter i Eon

Lägger den här för allmän beskådan.

Rollfigurerna går in i ett litet hus som är belagt med en förtrollning.
Förtrollningen gör att de förlorar medvetande tills det är natt och förminskas till en mus storlek. Dörren stängs också, men blir inte låst. Förtrollningen upphör om de lyckas ta sig utanför huset igen.
Möss är lika farliga som vargar. Katten ska vi inte tala om (besvärjelsen är tillsammans med katten tänkt att skydda mot inkräktare), men det är inte säkert att den är hemma nu.

När jag körde detta scenario lade jag till att husets ägare nyligen dött i sin säng och att en korp brukade komma in genom fönstergluggen och äta ibland. Ett par försvunna bybor fanns (också förminskade) i var sin glasburk och kunde befrias. En av rollfigurerna, som hade minnesförlust, hade bott i huset innan och kunde övertyga katten att inte äta upp dem.

Mundo

Myrmidon
Lite sent nu, men jag har ett väldigt öppet äventyr färdigskrivet som jag trodde jag lagt upp på forat men tydligen inte. Jag har kvar allting på datorn min, så vill du ha det kan jag skicka det till dig. Har bilder, karta, SLP, "random händelser", flera äventyrsplatser etc.

frulling

Veteran
Vem vill inte ha ett äventyr gjort av Munro, skicka gärna även till mig om duns behagar frulling (at) Gmail.com