Nekromanti Bra fantasy rollspel

Christoffer

It's all pig.
[OT] Range and Cover

Storuggla said:
Burning Wheel, som är underbart och i mina ögon lättläst och lättförståeligt (sa mannen som inte vågar sig på Range and Cover än)
Bara för min nyfikenhet, varför har du inte vågat dig på Range and Cover än? Nu har det faktiskt inte kommit upp i riktigt spel än, mestadels bloody-versus och Fight! än så länge, men regelmässigt känns Range and Cover som det enklaste av undersystemen...

Storuggla

Champion
Re: [OT] Range and Cover

"Bara för min nyfikenhet, varför har du inte vågat dig på Range and Cover än?"

Fight! skulle jag kunna spelleda utan problem. Range and Cover däremot skulle jag ha sjukt svårt att beskriva och motivera. I mina ögon är det ett slags katt och råttalek mellan två krypskyttar fast med pilbåge/armborst/muskedunder och just den bilden har jag väldigt svårt för att kunna visualisera, det blir bara... så... helskumt. Det är någon sorts mental barriär, tror jag. Jag skulle tveka med att använda det om en av personerna i duelen stog still på ett murkrön, till exempel, trots att han räknas som... öh... maintain med bonustärningar beroende på murens.... tuffhet?

Storuggla, många punkter

Christoffer

It's all pig.

Storuggla said:
Jag skulle tveka med att använda det om en av personerna i duelen stog still på ett murkrön, till exempel, trots att han räknas som... öh... maintain med bonustärningar beroende på murens.... tuffhet?
Jag skulle nog bara förbjuda honom att använda steel och speed maintain, och endast tillåta perception maintain. :gremsmile:

Men ja, då är jag med och håller med, kopplingen till historien och skeendena är mer abstrakt. Helt klart.

Storuggla

Champion

"Men ja, då är jag med och håller med, kopplingen till historien och skeendena är mer abstrakt. Helt klart."

Ja. Det är en mental omställning som jag inte gjort. Jag skulle behöva köra några i skarpt läge för att se om min hjärna tål det eller inte. Jag har ju inga problem med något annat...

Storuggla, i BW alltså

Andy

Vila i frid
Re: Berätta om Dragon Warriors

de hade ETT ex inne sanast jag var där, för nån vecka sedan... Köp gärna till äventyrsböckerna Sleeping Gods och Elven Crystals också... Bestiariet däremot är mer intressant om man ska skriva egna grejer...
Precis, grundboken hade dom inte (dom jävlarna). Jag skippade att köpa Bestiariet och jag ska lägga din rekommendation på minnet. Men äventyren vill man ju ha. Underbart.

P.S. Har du fått någon inspiration till Saga från DW? Tycker mig kunna se den. D.S.

Arfert

Facit
Re: Berätta om Dragon Warriors

Ja, DW var (tillsammans med, i olika grad, Harnworld, Pendragon, Ars Magica, Gurps Fantasy och Prince Valiant) inspirationen till Saga. Mycket av stämningen och världen inspirerades av DW, och att hålla systemet på en enkel nivå.