Nekromanti Bra gaming musik?

solvebring

Superhero
Som jag nämnt så har jag börjat spela Nexuiz. Jag tycker dock inte att den musik som finns i spelet är så vidare värst bra, så jag tänkte försöka dra ihop en egen spellista med bra musik. Eftersom det är ett ganska fartfyllt skjutspel och jag gillar lite tyngre musik så är det just sådan musik som passar bra till ändamålet jag söker.
Det lustiga är att detta faktiskt fått mig att kika på musik jag annars aldrig lyssnar på, som t.ex. Clawfinger och Marilyn Manson. Jag har funnit att deras tunga, rockiga industrisound passar utmärkt till detta. Nåväl, har ni några fler tips på göttig metal eller dylika som passar bra till speedig first-person-shooter?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
solvebring said:
Som jag nämnt så har jag börjat spela Nexuiz. Jag tycker dock inte att den musik som finns i spelet är så vidare värst bra, så jag tänkte försöka dra ihop en egen spellista med bra musik. Eftersom det är ett ganska fartfyllt skjutspel och jag gillar lite tyngre musik så är det just sådan musik som passar bra till ändamålet jag söker.
Det lustiga är att detta faktiskt fått mig att kika på musik jag annars aldrig lyssnar på, som t.ex. Clawfinger och Marilyn Manson. Jag har funnit att deras tunga, rockiga industrisound passar utmärkt till detta. Nåväl, har ni några fler tips på göttig metal eller dylika som passar bra till speedig first-person-shooter?
Med tanke på tempot i spelet och alla som hoppar omkring som slapstickkomiker tycker jag att du borde lyssna på den här:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Gpc5_3B5xdk"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/Gpc5_3B5xdk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

:gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Cybot

Mest spelbar
Om du inte är helt fientlig till Trance så kanske heavy metal Goa som Xenomorph (Killer State, Totalitarian Democracy), Werewolf (Azax Syndrome), Astral Projection, Dark Soho, Dali (into madness) eller Electric Universe (the Bomb) funkar.

P.S: Får inte glömma S.U.N. Project ("Turbo Booster" bland annat)

solvebring

Superhero
Om du inte är helt fientlig till Trance
Annars så är jag det, men jag måste säga det att när man spelar så är rytm och ös viktigare än genren i sig - tycker jag i alla fall - jag hade t.ex. tänkt att kika på några låtar med Scooter.

Så, nåväl, tackar tackar, jag ska kolla på de där banden. Asaschysst! Mycket av musiken som finns i spelet alla redan är förövrigt mycket sådan musik som du nämner, det är dock inte så många bra låtar.

Rising

Vila i frid
jag hade t.ex. tänkt att kika på några låtar med Scooter.
:gremsick: Du skrev det där bara för att djävlas, va? Ingen lyssnar på Scooter frivilligt.

Den bästa industri-influerade metallåten jag kan tipsa om är White Zombie - Electric Head pt.2 (The Ecstacy)

solvebring

Superhero
Du skrev det där bara för att djävlas, va? Ingen lyssnar på Scooter frivilligt.
Hehehe! Tja, de har ös iaf. Kan även avslöja, även om det är lite skämmigt, att de var mitt favoband när jag var liten.

Den bästa industri-influerade metallåten jag kan tipsa om är White Zombie - Electric Head pt.2 (The Ecstacy)
Okej, ska kika på det.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag laddade ner en Mutantmixer som tillåter att man dels har bakgrundsmusik och dels kan adda ljudeffekter för olika händelser som gunfight eller growls etc. Effektivt. Du kan också adda egna ljud men de har ett stort bibliotek.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Niklas73 said:
Jag laddade ner en Mutantmixer som tillåter att man dels har bakgrundsmusik och dels kan adda ljudeffekter för olika händelser som gunfight eller growls etc. Effektivt. Du kan också adda egna ljud men de har ett stort bibliotek.
...men vad har det med att spela first person shooters att göra?

solvebring

Superhero
Tackar men detta är verkligen inte min tekopp, även om det nu är jävligt coolt, plus att jag saknar ett ordentligt driv vilket jag tycker krävs för att ge känsla åt FPS.