D&D Bra high-level äventyr?

Jocke

Man med skägg
Joined
19 May 2000
Messages
4,170
Location
Sthlm
Efter att kört rätt låg level i D&D 5:e ett par gånger så började vi snacka om att det vore kul att testa level15-20 smaken av spelet. Men ingen av oss har egentligen någon ide om vad det innebär.
Vilka bra äventyr finns det?
Hur mycket val och frihet kommer med högre level?
Om jag ska skriva eget, vad är en typisk hög-level ide?
hjälp mig bullen.

(för ovanlighetens skull är det spelledaren i filmen som skrivit brevet)
 

Jocke

Man med skägg
Joined
19 May 2000
Messages
4,170
Location
Sthlm
The Rod of seven parts och A paladin in hell. Mycket bra!
Inget av dem verkar ha en 5:e version, vilket är lite vad som efterfrågats av gruppen, men båda ser ut att vara omtyckta och rätt tillgänigliga i pdf.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,374
Location
Göteborg
Jag tror det enda WotC släppt till 5e som är tänkt att kunna gå ända till 20 är Dungeon of the Mad Mage?
Vilket inte så mycket är ett äventyr som en samling mer eller mindre kreativa dungeon-koncept. Vad jag menar är att det finns ingen story där, inga hooks för varför man skall ned och plundra dungan och mucka med den titulära galna trollkarlen - det bara antas att det är sånt äventyrare gör.
På sätt och vis är det uppfriskande old-school jämfört med den övriga 5e-utgivningen som uteslutande består av rälsade storys.
 
Top