Ett projekt som jag arbetat med ett tag är att skriva en rollspels värld. Meningen med detta är att jag tycker det är grymt skoj att SKAPA grejer -därför jag är spelledare.
Denna tråd är inte så mycket för att få respons på min värld utan den är skapad då jag är intresserad på hur NI ser på en värld.
Så mina frågor är:
1. Vad tror du det är som gör en värld bettre än en annan?
2. Varför gillar DU just de världar som du gillar?
3. Tycker du att en fantasy värld MÅSTE kännas nytänkande i det mästa?
4. Vad vore din DRÖM värld? vad skulle göra den bettre än alla andra?
5. Vad (om något) saknar du i den/de världar du använder just nu?
6. Annat som du skulle vilja dela med dig om, åsikter mm.
Känn er inte pressade att ha svar på allt utan svara på det som ni känner att ni har en åsikt om.
Detta gör jag bara för att få lite koll på hur en bra värld vore så jag vet lite om vad jag ska göra för att det inte bara ska göra mig nöjd utan även fungera för andra (tex mina spelare!)
EDIT: tog bort "kaländerhändelse" vilket var ett misstag redan från början då jag måste kommit åt det när jag valde att lägga tråden bland övervakade.
Denna tråd är inte så mycket för att få respons på min värld utan den är skapad då jag är intresserad på hur NI ser på en värld.
Så mina frågor är:
1. Vad tror du det är som gör en värld bettre än en annan?
2. Varför gillar DU just de världar som du gillar?
3. Tycker du att en fantasy värld MÅSTE kännas nytänkande i det mästa?
4. Vad vore din DRÖM värld? vad skulle göra den bettre än alla andra?
5. Vad (om något) saknar du i den/de världar du använder just nu?
6. Annat som du skulle vilja dela med dig om, åsikter mm.
Känn er inte pressade att ha svar på allt utan svara på det som ni känner att ni har en åsikt om.
Detta gör jag bara för att få lite koll på hur en bra värld vore så jag vet lite om vad jag ska göra för att det inte bara ska göra mig nöjd utan även fungera för andra (tex mina spelare!)
EDIT: tog bort "kaländerhändelse" vilket var ett misstag redan från början då jag måste kommit åt det när jag valde att lägga tråden bland övervakade.