Nekromanti Bra insändare i SvD idag ...

Johan K

Gammal & dryg
Mycket bra !!

Ja, jo den var ju mycket väl skriven...
Tycker att den samanfattar gansak väl på den som verkar "konstig" & vad som inte folk & fä inte riktigt vet något om.

w176

Förlorad dotter
Som folk redan har sagt var det en bra och välskriven artikel men om man ser realistiskt på det gör den knappas varken till eller från i den aktuella frågan.

/Elin

Oldtimer

Slava Ukraini!
Den var så bra att jag använde "Tipsa en vän om den här artikeln" för att skicka en länk till mina goda vänner Expressen och Aftonbladet. :gremgrin:

/Mikael

Allannah

Veteran
Expressen

Jag tror inte dom bryr sig...när det uppdagade sig att mordet inte var rollspelsrelaterat skickade jag ett ganska objektivt mail (fast rätt så personligt och förbannat) till ett antal journalister och pressmänniskor. Jag fick idag svar från Expressens chefredaktör, jag undrar om han tror sig själv ens...
Mailet lyder som följer:

Rollspel förekom i polisens utredning om mordet på Marcus Norén, därför var det naturligt för Expressen att berätta om företeelsen och att polisen förhört personer som sysslat med rollspel tillsammans med honom. Vi skrev också den 3 januari att våldsbrott i samband med rollspel är ytterst ovanligt men att rollspel för enstaka individer med mycket avvikande sätt att tänka och fantisera kring våld kan bli en utlösande faktor för en sådan mycket avvikande person som inte kan skilja på fantasi och verklighet.

Med vänlig hälsning
Otto Sjöberg
Chefredaktör

Sodivra

Champion
Bleah.

Rollspelskopplade brott FINNS ju inte ens, som det konstaterats på forumet. Jag antar att du tog upp deras o-objektivitet, och isåfall slingrar dom sig ju rätt så rejält.. Fult.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Expressen

Är det då man bara svarar med ett: eller hur?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Inte så tokig

Men vem är Staffan Lindsgård? Dessutom håller jag inte med honom om att man som rollspelare väljer rollspelandet framför andra aktiviteter. Varför skulle inte rollspelare kunna var lika politiskt (in)aktiva som alla andra?

kalcidis

Hero
HAHAHAHA vilken underbar kommentar (nt)

förresten borde ingen kille med självrespekt ha hockeymålvakts-planscher på väggen :gremwink: