Nekromanti Bra mall om man gör länktrådar på forumet

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: ?

Jag tror att Yassebasse menar att det är ett föredömligt sätt att lägga upp ett länkinlägg på. Dvs. ett inlägg som egentligen bara är en länk till någon annan sida.

Och jag håller med honom.

Under förutsättning att han menar det jag tror han menar, förstås.

Johan K

Gammal & dryg
Well, då får man ju hoppas att man kommer att tänka på det här. Iaf de gånger som man länkar ifrån ett annat forum.

/ Johan K, som rä nybastad

Rising

Vila i frid
Sannare ord har knappast blivit sagda

Helt underbart. De som bara lägger upp länkar som om de vore riktiga inlägg utan någon länkmarkering eller beskrivning som talar om till vad man länkat; de borde skjutas, dras ut på gatan, hoppas på med spikskor, och sedan begravas i komposthögar som alla i byn turas om att kissa på, innan man tänder eld på dem och mässar att "må djävulen ta och bestraffa deras odugliga själar".

Att posta länkinlägg utan vare sig länkmarkering i rubriken eller beskrivning i själva inlägget, det är som att spotta folk i ansiktet och sedan hälla ner myrstackar innanför deras långkalsonger. Alla som gör det är Joel-fittor.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Sannare ord har knappast blivit sagda

Du... om du... du! Liksom... Du!

Jag skulle kunna förklara hur man gör inlägg, men jag tycker instruktionsvideon gör det mycket bättre.

/Han som kan presentera Yassilus som berättaren

PS. Jag förstod inte ironin, för det var ju precis det som Yassilus gjorde i detta inlägg. *korkad* DS.

<font size="1">[edit] *korkad*</font size>

Krille

Super Moderator
Ful-länk!

Jag skulle kunna förklara hur man gör inlägg, men jag tycker instruktionsvideon gör det mycket bättre.
Hurru Han, i ditt inlägg finns en länk som jag inte tycker om. Destinationen är det inga problem med, men länken envisas med att stoppa in destinationen i samma fönster som rollspel.nu. Så när jag stänger fönstret så dör rollspel.nu, och det är ditt fel!!!

Sensmoral: länkar som görs med [url]-ubb-koden gör Krille mycket gladare på Han än länkar som görs med vanlig ohederlig HTML och utan target="_blank".

Rickard

Urverk speldesign
Re: Ful-länk! [OT]

Hmm, har funderat på om jag skulle ta det här via PM. Att starta en ny tråd om det känns bara menlöst, särskilt när orginaltråden är flyttad någon annanstans och hela den här tråden har förlorat sitt värde. Kan vara kul att se vad andra tycker om detta beteende.

"Sensmoral: länkar som görs med -ubb-koden gör Krille mycket gladar...="http://en.wikipedia.org/wiki/PICNIC"]PICNIC. :gremgrin: Jag menar, du ser ju att det är en extern länk så varför inte öppna den i nytt fönster. Vissa vill ha länkar i samma fönster, så därför tycker jag att den som vill ha den i andra fönster lika gärna kan hålla nere shift när denne klickar (eller använda mittenknappen om man använder Firefox). Varför använder du inte flikarna när du ändå använder Opera?

Att du sedan stänger fönstret istället för att använda bakåt-knappen kan jag väl inte rå för? :gremsmile:

/Han som tycker det är bättre att få valet att öppna i en ny flik än att tvingas öppna i en ny flik

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Ful-länk! [OT]

"/Han som tycker det är bättre att få valet att öppna i en ny flik än att tvingas öppna i en ny flik"

Problemet är väl mest att eftersom nästan alla andra som länkar här på forumet använder sig av ett system som medför att ett nytt fönster öppnas så är det sällan som man kommer ihåg att du inte gör det. Alltså blir det irriterande för att det är en oväntad avvikelse ifrån normen.

Krille

Super Moderator
Exaktamundo [ANT]

Speciellt som avvikelsen allt som oftast upptäcks i efterhand och man letar efter sin försvunna rollspel.nu-flik.