Jag var just tvungen att ta bort rollspelshistoria-wikin från min server eftersom installationen tagits över av spambottar. Någon dag ska jag väl installera nån backup i en virtuell maskin och försöka få ut informationen, men...
...tills vidare tänkte jag se om nån på forumet har erfarenheter av (gratis) wikiramverk a' Mediawiki/dokuwiki och vet något som passar in på mina önskemål:
...tills vidare tänkte jag se om nån på forumet har erfarenheter av (gratis) wikiramverk a' Mediawiki/dokuwiki och vet något som passar in på mina önskemål:
- Lättviktigt. Jag tänker sidor som är länkade a' normal wikifunktion, kanske en och annan bild, inget mer avancerat. Inga automagiska översättningar, inget konstigt eller speciellt.
- Småskaligt. Mediawiki känns som att systemet är byggt för att kunna skalas upp med flera servrar, etc. Det är jag inte det minsta intresserad av; jag vill ha något snabbt och lätt och anpassat för små grejer.
- Vettig administration. Det ska gå och gärna vara hyfsat enkelt att ställa in så att bara folk som reggat sig (gärna efter att ha tagit sig förbi en CAPTCHA eller motsvarande) får posta. Gärna enkelt att se och administrera användare också.
- Gärna historik för sidor.
- Helst WYSIWYG-redigering
- Jag vill att det ska gå och gärna vara hyfsat lätt att bygga egna teman.