Lupus Maximus
Tekniker
Jag har försökt hitta ett bra namn för "icke-medborgare", och hittills har jag använt "statare" men är inte helt nöjd med ordvalet. Så tänkte se om det finns några förslag där ute.
Som jag ser det finns det tre kaster; Ättemedlemmar, fria invånare, slavar
Nåja, fyra om man räknar de som inte finns registrerade. Men juridiskt sett existerar de inte, och kan därmed inte tillhöra en juridiskt definierad samhällskast.
De fria invånarna är uppdelade i två "underkast"; medborgare och "icke-medborgare".
På engelska har jag valt att namnge dem på detta sätt.
Nobles
Citizens
Commoners
Slaves
På engelska har jag också valt att låta namnet på kastet som både medborgare och icke-medborgare tillhör vara commoners, så ordet kan betyda både gruppen eller undergruppen.
Några förslag på andra lämpliga termer?
Som jag ser det finns det tre kaster; Ättemedlemmar, fria invånare, slavar
Nåja, fyra om man räknar de som inte finns registrerade. Men juridiskt sett existerar de inte, och kan därmed inte tillhöra en juridiskt definierad samhällskast.
De fria invånarna är uppdelade i två "underkast"; medborgare och "icke-medborgare".
På engelska har jag valt att namnge dem på detta sätt.
Nobles
Citizens
Commoners
Slaves
På engelska har jag också valt att låta namnet på kastet som både medborgare och icke-medborgare tillhör vara commoners, så ordet kan betyda både gruppen eller undergruppen.
Några förslag på andra lämpliga termer?