Nekromanti Bra namn på äventyrar grupper

God45

#PrayersForBahakan
Så jag har börjat lästa Antipaladin Blues och stötte nästan omedelbart på äventyrargrupp namnet "League of Extraordinary Motherfuckers". Vilket jag tror att alla rättänkande människor kommer hålla med om är ett fantastiskt namn på en äventyrar grupp.

Men har ni några bättre namn? Personligen tror jag att allt som skulle kunna vara namnet på ett piratskepp är ett bra namn på en äventyrargrupp, men kanske jag har fel?

Så, några av mina äventyragrupps namn:

-Den där gruppen från den Vulgära enhörningen. (Svavelvinter)

-Den 9e knuten. (Pathfinder)

-The Sunk Cost Fallacy (Mage: The Awakening)

-The Church in the Wild (Mage: The Awakening)

-Våldsmonopolet (4ed D&D)

-Brotherhod of Knight & Day (OSR D&D) (Jag var inte inblandad i att döpa den, jag var bara spelledare!)

Jocke

Man med skägg
Våldsmonopolet tycker jag nog var bäst i listan.

Vi brukar inte ha namn på gruppen men i slutet av Undergångens Arvtagare, när allt fler allierade knöts till gruppen så blev den döpt till Leos Languniärer, eller kort och gått Laguniärerna -efter gruppens ledare, kartografen och zonfararen Leo Lagun.

I Changeling i Stockholmsmijö gick vi under namnet Trädgårdsgruppen efter som gruppens första täckmantel, när vi undersökte vem som ville förstöra drottningen på Norrbackagatans födelsedagsfirande, var just att ansvara för trädgården.

Inte lika häftiga, men tydliga namn.

God45

#PrayersForBahakan
Jag gillar Trädgårdsgruppen! Den har fördelen att om jag hör någon på bussen prata om Trädgårdsgruppen kommer jag inte heja till, vilket är en fördel i Wod.

Våldsmonopolet har en rolig historia bakom sig. Spelarna grundade ett legosoldatsföretag med målet att utrota krig. Om de kunde slå ut eller göra alla stora militära makter beroende av att de utkämpade deras krig skulle de kunna göra en kupp, ta över världen och stoppa alla krig. De skulle sedan införa sin fascistiska/kommunistiska (spelarkaraktärerna kunde inte komma överens om detta men bestämde sig för att ta hand om det senare och lärde sig under tiden att sova med ett öga öppet hållandes knivar) utopia.

Detta gick fruktansvärt, fruktansvärt fel. Visst de lyckades göra en stor del av nationerna beroende av dem men detta gjorde dem till fiender av den etablerade adeln, det etablerade krigarkastet, de fattiga och orcherna och hobgoblinsen som bodde utanför vad spelarna ansåg vara den "civiliserade världen". Detta ledde till att alla allierade sig med alla för att skydda sig från våldsmonopolet. Och sedan ledde det mer eller mindre till första världskriget.

Kampanjen slutade med att spelarkaraktärerna mördade varandra i ett brutalt, snabbt och nådslöst knivslagsmål som bara en enda av dem överlevde (killen som kunde kasta eldbollar). Han mördade sedan de andras närmsta rådgivare, närmsta vänner och familjer, utropade sig själv till kung över det land han kunde hålla och skrev på fredsavtal med sina fiender. Sedan satte han sig på sin tron efter att ha blivit allting han hatade.

JJoghans

Regelknackare
Vi har inte brukat ha namn på våra grupper - det har liksom inte funnits i vår spelarkultur. Men jag vill minnas att min kusin och jag bildade "de fettiga svinen" i något luddigt sammanhang. :confused:

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
God45;n68034 said:
Den där gruppen från den Vulgära enhörningen. (Svavelvinter)
Du menar den där gruppen där karaktär 1 och karaktär 2 hela tiden försökte lura karaktär 3 att misshandla folk åt dem, samtidigt som karaktär 1 försökte sälja karaktär 2 till underrättelsetjänsten och där allt slutade med att karaktär 3 dödade karaktär 2? Den gruppen var fin.

Vi har väl inte haft den kulturen heller, men en grupp gick under namnet "tränade apor med revolvrar". Det var en Westernkampanj och uttrycket myntades efter en episk sekvens av fummel och dåligt omdöme av en frustrerad spelledare: "en flock tränade apor med revolvrar hade klart sig bättre än er". Det är tufft när man vill spelleda clintan-western, men alla ens spelare är klåpare som slår "1" på en T20 var tredje tärningsslag.

Och så var alla spelarkaraktärer med i ett Sabbatpack som hette "Desdichados" i en kampanj.

Godzillikles

Veteran
Oftast har vi inte namn på gruppen, men en gång för ungefär tio år sedan bestämde en av spelarna att det skulle vara Narlansens brödraskap.
Jag minns inte vad motivationen var, men det var väl antingen något om att deras långsiktiga mål var att lägga vantarna på en narval, eller så hyllade de den bara, som ett totem eller något.

Sir Alex

Veteran
Skarpskytten;n68155 said:
Du menar den där gruppen där karaktär 1 och karaktär 2 hela tiden försökte lura karaktär 3 att misshandla folk åt dem, samtidigt som karaktär 1 försökte sälja karaktär 2 till underrättelsetjänsten och där allt slutade med att karaktär 3 dödade karaktär 2? Den gruppen var fin.

Vi har väl inte haft den kulturen heller, men en grupp gick under namnet "tränade apor med revolvrar". Det var en Westernkampanj och uttrycket myntades efter en episk sekvens av fummel och dåligt omdöme av en frustrerad spelledare: "en flock tränade apor med revolvrar hade klart sig bättre än er". Det är tufft när man vill spelleda clintan-western, men alla ens spelare är klåpare som slår "1" på en T20 var tredje tärningsslag.

Och så var alla spelarkaraktärer med i ett Sabbatpack som hette "Desdichados" i en kampanj.
Är det vad som står på Ivanhoes sköld? Desdichado menar jag. Inte "tränade apor med revolvrar".

Sir Alex

Veteran
Jag tycker det låter bra med dubbelnamn med samma bokstav så att säga (lustans lakejer), typ Hertiginnans Härolder. Är man från en geografisk plats kan man ha det i namnet också, typ Kandras Kanaljer.

Kaigon

Helmgast
I sann anda för Undergångens Arvtagare döpte vi vårt äventyrargäng till Bundisligan.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Sir Alex;n68207 said:
Är det vad som står på Ivanhoes sköld? Desdichado menar jag. Inte "tränade apor med revolvrar".
Jepp, snott rakt av. Betyder "de arvslösa" eller ngt sådant.