Hej, jag letar efter bra oneshots till Call of Cthulhu. De kan vara skrivna till andra system också, så länge de har en CoC-esque känsla. De får gärna finnas enkelt tillgängliga via PDF eller så så att jag kan hitta dem innan lördag
Eksem said:Perfekt, den har jag ju liggandes hemma dessutom
Man lär väl hinna första delen av "packa båten"-delen av det hela eller så. I bästa fall.
Eksem said:Jag tror inte jag har så mycket kvar, jag har The Haunting och Dead Man Stomp från grundboken som är bra, men jag tror det är risk att folk redan spelat dem. Jag ägde faktiskt Mansions of Madness tidigare men minns inte om jag har den kvar, tyckte inte jag blev imponerad av något i den riktigt, men så läste jag uppenbarligen inte hela för något som heter The Asylum minns jag inte alls
Så länge det finns att hitta som PDF nånstans så är jag beredd att hosta upp pengar såklart.
Bolongo said:"The Asylum & other tales" är i själva verket ett av de första supplementen till CoC. Från 1983. Innehåller 7 äventyr som alla borde gå att spela på en kväll. Bland annat det titulära The Asylum, så klart.
Eksem said:Låter fett, kikar på dem, tack!
Eksem said:Låter för all del intressant men är tyvärr inte tillämpbart för helgens aktiviteter
RasmusL said:+1 tEoD är perfekt till nybörjargrupper iaf.