Jag kommer att ge exempel på det mest självklara valet, nämligen Riotminds DoD6-kampanj Snösaga.
Det är otroligt rälsat och styrt, från punkt A till punkt B. Varför är det då bra? För det första, det är episkt som fan. För det andra, det hade varit en bra film. Det är alltså väldigt bra om man ser till berättelselinjen. Det är bara att njuta och åka med. Även om jag pratat skit på den här kampanjen många gånger, främst för att den nödvändigtvis inte borde vara så rälsad, så måste jag ändå ge den en eloge. Jag hade under en sekund aldrig tråkigt och dessutom är det tack vare rälsningen lätt att hänga med. Man följer och deltar i en stor händelseutveckling under en längre tid, och ja, det är som att själv tillåtas styra över en roll i en episk äventyrsfilm. Jag gillar det som tusan just för det.
Nu är det kanske inte någon annan som är beredd att hålla med mig men det är i alla fall min personliga uppfattning. Jag har aldrig spellett det men jag har läst en del i det - står här i hyllan - och har varit spelare i det två gånger. Som sagt, jag hade aldrig tråkigt och man kände sig delaktig och med till tusen.
Nu är detta kanske inget mindre äventyr som är lätt att stjäla ifrån, men kampanjen innehåller å andra sidan massor med spännande saker att kika på och rippa lite av. Har du tillfälle att låna den någonstans - folk är nämligen som hökar efter de ex som säljs - så ta en titt. Jag tycker främst om de välplanerade scenerna som däremot inte är de stora episka scenerna, som till exempel bröllopet i början och allting runtomkring det.