Nekromanti Bra regler för automateld

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Jag tycker (som många andra) att Noir har ett trevligt system. Det är helt enkelt roligt och svårförutsägbart.

Vampire the Masquerade hade ett "smidigt" system där skytten fick en ökad tärningspöl, men även svårare att lyckas per tärning. Så det var ökad potential att verkligen göra skräp av sitt mål, men även ökad risk att bara tömma magasinet helt utan verkan. (med fördel skytt snarare än mål dock)

Mutant UA var HELT värdelöst.

Mutant Future är ok, där ger snabbare eldhastighet helt enkelt fler attacker per runda. (ingen åsikt om realism, men smidigt är det)


Ett bra system för automateld, för mig, ska helt enkelt matcha spelets stämning. I ett "realistiskt" spel vill jag att automateld ska vara torrt och träsmakande, i ett absurt och actionriktat spel vill jag kunna skjuta med två k-pistar samtidigt från en bil i maxfart utan att bli utskrattad av någon som gjorde lumpen 91 :)
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
707
Location
Nibiru
Bolongo;n205640 said:
Ja, fast det är inte det MÅ0 gör. I strid tar du för det mesta bara "skada". De andra trauma-typerna (stress, förvirring och tvivel) drabbar dig mestadels när du misslyckas med slag mot de sammanhörande grundegenskaperna, och ibland om någon använder mutantkrafter mot dig.

I övrigt håller jag med om allt du skrev.
Detaljinlägg: Som skytt i M0 kan du dock välja att ge målet stress i stället för ökad skada vid särskilt lyckade attacker, alltså en form av nedhållande eld. Sorry för OT. :)
 
Top