Några nära vänner till mig har ett barn som är drygt tio och jag funderar på att ge hen ett rollspel i julklapp eller i födelsedagspresent nästa sommar. Jag var själv tio-elva år när jag började spela rollspel och barnet är minst lika intresserat av datorspel, filmer och läsning som jag var. Förutom att jag kan vara behjälplig med att förklara regler och spelleda så finns det också en hyfsat nördig pappa med i bilden. Vad skulle ni rekommendera för spel?
Jag tänker att det bör vara på svenska, men är inte säker på att spel som marknadsförs som nybörjarspel alltid tilltalar faktiska nybörjare i praktiken. Även om jag började med Drakar och demoner dröjde det inte särskilt länge innan jag började spela Eon och den stora mängden text i olika moduler var en del av lockelsen.
Jag tänker att det bör vara på svenska, men är inte säker på att spel som marknadsförs som nybörjarspel alltid tilltalar faktiska nybörjare i praktiken. Även om jag började med Drakar och demoner dröjde det inte särskilt länge innan jag började spela Eon och den stora mängden text i olika moduler var en del av lockelsen.