Nekromanti Bra RSS-flöden för ny film?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Eftersom Apple Trailers uppdateras så sällan och ärligt talat inte är speciellt bra, så skulle jag vilja hitta en sida med RSS-flöden med nya filmer. Önskemål:

- Bara nya "nyheter" när det kommer typ en ny trailer eller uppdaterade releasedatum eller något annat viktigt. Inga jäkla intervjuer/skvaller/etc. Eller möjlighet att filtrera bort sånt. Jag gillar RSS där man själv kan t.ex. specificera taggar man vill ha eller inte ha.

- Gärna något sätt att få till exempel "scififilmer" i ett flöde och "alla andra" filmer i ett annat.

- Bra uppdateringsfrekvens.

Mitt mål här är helt enkelt att kunna se ungefär vilka filmer som är på väg, och helst kunna sortera bort de jag inte bryr mig om, utan att lämna TheOldReader, som jag numera använder som Google Reader-ersättning. Jag vill INTE läsa intervjuer, skvaller, se behind the scenes, eller någons gissningar om filmen. Helst vill jag bara ha data: Releasedatum, trailers. Ingen journalistik alls.

Finns det någon bra filmnyhetssida som erbjuder bra RSS-flöden?

Troberg

Sinister eater
Jag är också intresserad av något sådant. Jag skulle vilja ha något i stil med http://www.ezrss.it/ , fast för film (och för den delen, serietidningar, eböcker, ljudböcker och dokumentärer).

Necross

Swashbuckler
Bra fråga, en sån rss skulle jag också gilla. Jag använder Newsblur, som man tydligen kan "dressera" med taggar m m, men har inte riktigt fått kläm på det. De sajter som jag försökt följa är Beyondhollywood.com, Firstshowing.net, Empire News, Ain´t it cool news och SF:s nyhetsflöde. Du kan ju kolla in deras rss:er, i den mån de har såna, och se om nån duger. Som du säger, det är ett hav av rykten och sån skit som man drunknar i.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Preliminärt tänker jag testa RottenTomatoes' RSS-feed för "upcoming movies". Den verkar inte ha sortering per genre t.ex. men den verkar i övrigt rätt bra.

Sen upptäckte jag att man tydligen kan ta youtubekanalers URL:er och stoppa dem direkt in i Feedly, så blir de RSS:er. Najs!

Så nu testar jag http://www.youtube.com/user/trailers/feed