Nekromanti Bra scenario

G

Guest

Guest
Jag ska börja köra Neotech med mina vänner och har tänkt mig början på äventyret så här:

1. Dom är i nordamerika (eller liknande)
2. Planet kraschar

sen? görna massor av tips, har dålig fantasi

~ Sic luceat lux

kalas

Veteran
Hmm jag vill inte lägga mig i för mycket eller så, men gör som den där verklighetsbaserade filmen om de som krascha med ett flygplan..... de fick ju äta varandra för att klara sig....satsa på sträng kyla!!!
De ska få lida...släng in lite ryska KGB agenter eller liknande som jagar dem. RP:na kan ha fått sett för mycket. De har kanske kraschat på ryskt territorium med en massa högteknologiska saker på, som ska hållas hemligt...och RP:lyckas se det som ingen får se...Dra in lite kärnvapen och dyligt...jag vet inte hur du tänkt lägga upp det hela. Men ska du fixa SLP som RP:na ska vara så kan du ju fixa så att det blir en massa konflikter och kanske så att de måste döda varandra för att överleva. Nog för att det är drastiskt, men inte fult osannolikt med tanke på att de är de ända som klarat sig (stod ingenting om att någon klara sig så jag antar att bara RP:na gör det). I vilket fall som helst så kan deras uppdragsgivare slå en pling för att se om de fortfarande lever (uppdragsgivaren är i själva verket anledningen till att planet har kraschat.) Naturligtvis lever ju RP:na så då får nog reda på att det är han/hon som ställt till det för dem (SL för fixa det på sitt egna lilla sätt). Utöver det kan ju RP:na få i uppdrag att haffa eller döda sin egna uppdragsgivare???
Kan det vara något att bygga vidare på?

Inte vet jag, men usla idéer som jag hittar på, är i själva verket klassiker... =)

/Darki (mannen med klassiker)

hatten

Swashbuckler
1 De landar i närheten av en illegal drogfabrik
2 De landar i närheten av Area 51 och råkar se ett TOPPHEMLIGT objekt och måste nu neutraliseras eller hjärntvättas..
3:1 De råkar ut för något extremt konstigt och landar i en annan värd en annan jord där den stora katstrofen inträffade och Atombomber flög mellan usa och sovjet alla lever nu i stenåldern..
3:2 De råkar ut för något extremt konstigt och landar i en annan värd en annan jord där den stora katstrofen Aliens invaderade och mänskliga rasen är nu slavar under de elaka aliens..
4:1 De landar i närheten av en fanatisk sekt som Anser att gud sände dom coh de är tvingade att leva som skyddade profeter..
4:2 De landar i närheten av en fanatisk sekt som anser att gud försökte straffa dom och sekten planerar att fånga in alla ohc tortera dom till döds..
4:3 De landar i närheten av en fanatisk sekt som anser att piloten kraschade planet på deras ledare med flit och nu tänker de hämnas...
4:4 De landar i närheten av en fanatisk sekt som anser att de ska hjälpa folket på planet utan någon som helst kostnad.. Men då blir den fanatiska sekten annfallen av sina fiender elaka Policer/skurkar/annan elak sekt..
5 De landar mittemot ett UFO aliens är väldigt förvånad men passar på att föra bort hela lasten och använda dom till expriment..
6 De råkar krascha i ett dyrt hotel och en mafio chefs dotter dör,, han planerar att få hämd på alla som var i planet..
7:1 De krachar i en kemisk fabrik där man tillverkar farliga kemiska ämnen.. Alla är nu fångna i planet staden runt omkring där är alla döda nu..
7.2 De krachar i en kemisk fabrik där man tillverkar farliga kemiska ämnen.. Alla är nu sakta muterande av de kemiska mutagen som fabriken lagrade...
7:3 De krachar i en kemisk fabrik där man tillverkar farliga kemiska ämnen.. Fabriken lagrade farliga ämnen som långsamt dödar folk enda motgiftet är i händerna på landet fabriken och spelarnas gamla fiende SLP Skurk nr 1
8 De krachar in i ett topp Security fängelse där hela USA västa brottslingar sitter fångna nu när ett flygplan har öppnat alla dörrar så blir folk snappt tagna gisslan av dräggen..

smaffy

Hero
inte för att vara taskig men det kanske är lite trist att det hela tiden händer extremt underliga saker med rollpersonerna. nog för att det kanske kan få hända lite då och då, men chansen att rollpersonerna krashar med ett flygplan mitt under en färd samt överlever är snuuuuuuskigt liten.

det kanske är lite skojigare om rollpersonernas plan krashas lite med flit, piloten kanske hoppar ut (med fallskärm) och låter rollpersonerna landa själva (utan styrspak, den har han monterat bort /images/icons/smile.gif). sedan svartnar alltihop och du slår lite med en tärning, ett slag för varje rollperson för att se hur skadade de blir (kanske låter som om jag vill döda dem men det vill jag inte. skada dem bara lite granna, nån kan gärna knäcka ett ben så att det blir lite verklighetstroget, de flesta borde ju dö men det kanske inte blir så skoj). sedan kanske rollpersonerna fattar att nån försökt att ha ihjäl dem eller nått, och så upptäcker de att de är mitt uti i en skog och måste fram för att de har en skojig liten väska med nått skojig innehåll eller nått... eller så kanske det kommer små hudar och försöker ha ihjäl dem... detdär med att arbetsgivaren ringer dem och kollar om de är döda eller inte var rätt smart, sedan när han upptäcker att de inte är döda så jagar han dem...

och så händer nått mer, nu har jag tråkig jumpastik så jag hinner inte hitta på mer...

Smaffy är jag. blä.

hatten

Swashbuckler
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Hallå deta är er pilot som pratar om ni tittar ut genom fönstren på vänstra sidan ser ni att vingen håller på att lossna.
Och ser ni ut genom fönstrena på högra sidan så ser ni att motorerna brinner..
Och tittar ni ner ser ni en liten gummi flotte där sitter jag och flygvärdinnorna<p><hr></blockquote><p>*hmm* farligt att flyga...
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Ett flygplan hade krachat och den svarta lådan var trasig ingen av passagerarna eller besättningen hade överlevt och flygbolaget var helt förvirrade över vad som hade hänt...
Men som tur var så hade en Chimpans som var i lasten överlevt och den kunde tecken språk så de frågade honom vad som hade hänt..
Flygbolaget: Vad hände ?
Chimpansen: *allt gungade*
Flygbolaget: Vad gjorde Kaptenen ?
Chimpansen: *ladda sikta mot pannan sin och PANG*
Flygbolaget: Tog han sitt liv ?
Chimpansen: *nickar ja*
Flygbolaget: Vad gjorde andre piloten och navigatören ?
Chimpansen: *Knulla*
Flygbolaget: och flygvärdinnorna ?
Chimpansen: *Knulla*
Flygbolaget: Passagerarna då ?
Chimpansen: *Aaaaaaaaaaa vi kommer dö,, snälla gud låt oss leva*
Flygbolaget: Vad gjorde du då ?
Chimpansen: *Flögflygplanet*
<p><hr></blockquote><p>

Robban

Hero
inte för att vara taskig men det kanske är lite trist att det hela tiden händer extremt underliga saker med rollpersonerna

Och det du skriver nedanför är ju inte extremt på nåt sätt? Nej, jag vill inte heller vara taskig, och jag erkänner att det skulle vara kul att spela ett liknande äventyr... Men då måste rp:na ha en anledning att ha väskan med _jätteviktigt_ innehåll...

/Robban

"whatever"

Kameli

Warrior
Amreikener... Då har vi ju alltid den där regering- konspirationen-som-presidenten-inte-har-en-aaaning-om.
Fast det är kanske lite väl uppenbart.
Vad sägs om att de bara krashar mitt ute i havet och skall försöka överleva med den lilla utrustning de fick med sig innan planet sjönk sittandes i en gummiflotte. det kunde ju vara något.
Sedan kan de kanske blu upplockad av colombianska knarksmugglare som i sin tur blir haffade av tullen som dessutom plockar in Rpna som medbrottslingar och stuvar in dem i ett mexikanskt fängelse, eller så blir fångtransporten kapd av smugglarnas polare och Rpna blir kvarlämmnade och efterlysta...
Tja, som du ser har jag använt de flesta actionfilms klychor så det är bara att spinna vider på vilken ide du än får..
Lycka till

David Tycker faktiskt mer om äventyr än råimprovisation

Varför vara vacker när man kan vara ful?

smaffy

Hero
tja, det behöver ju inte vara nått viktigt i väskan egentligen.. det kanske tillochmed bara är så att nån liten faster till nån av rollpersonerna bara inte gillar denne.

det behöver ju inte vara nån väska alls. den kanske inte existerar, tänk om det är en plastpåse.. /images/icons/smile.gif

men jag tycker i alla fall att det är rätt liten chans att de störtar mitt under en flygtur, om jag inte kommer ihåg fel så är det bara ca 5% av alla flygplan som störtar som störtar mitt under en flygning. sen att flygplanet störtar alls är också rätt osannolikt..

dessutom så är min version rätt mycket mer tuffare, kanske tillockmed lite mer actionfyld. fast det beror väll på vem som spelar och med vilka den personen spelar..

Smaffy är jag. blä.

smaffy

Hero
Hallå deta är er pilot som pratar om ni tittar ut genom fönstren på vänstra sidan ser ni att vingen håller på att lossna.
Och ser ni ut genom fönstrena på högra sidan så ser ni att motorerna brinner..
Och tittar ni ner ser ni en liten gummi flotte där sitter jag och flygvärdinnorna

låter lite som en rollperson i min spelgrupp. han kan köra alla fordon (pilot-rymdfarkost 22, han har aldrig använt den färdigheten /images/icons/smile.gif)..

Smaffy är jag. blä.

Darth Apoc

Veteran
Ett förslag är ju att planet inte krashar av "naturliga" orsaker och detta upptäcks av myndigheterna... sen blir rollpersonerna syndabockar och blir tvugna att hitta mannen/männen/kvinnan/kvinnorna/personerna som orsakat katastrofen innan myndigheterna tar dem... typ lite som the fugitive...

//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu

JorreDeMojjaS

Veteran
Efter att ha krachat med planet, då med smärre skador på sig själva och sin utrustning, komma underfund med att dom befinner sig på en ö (en någolunda liten).
Sedan kommer den hemliga tillsatsen... BLOD... dom stöter på blod.... massor av blor, kanske på träden, stranden och i pölar lite här och där. I själva verket kommer detta blod från blod-besatta kanibaler som lever för att föda upp både djur och människor för att sedan få så mycket blod som möjligt ur dem.
Men RP:sen vet bara det att det förekommer skrik om natten... vråålande skrik... "bloduttömmande" skrik....
.... mm... e det inte spännande.

// JorreDeMojjaS -- Ojojoj... vem har varit här?

Darth Apoc

Veteran
Detta scenariot...
lite musik...
kanske en liten tom by där de kan försöka sätta upp en fälla för 'monstret' Beskriv gärna möjligheterna att sätta upp en fälla...

Watashi aku ryuujin desu