Nekromanti bra serienyheter

Dilandau

Myrmidon
Var ända in i hellskotta hittar men bra serienyheter online? Gärna amerikanska, men jag är öppen för alla förslag. På alla sajter jag tittat på (ign, comicbookresources, öh ett par till) dränks man av en flodvåg av micronyheter, där varenda jäkla nummer av varenda jäkla serietidning recenseras, eller vad det nu är de gör.

Jag är mer intresserad av nyheter om t.ex. vad Alan Moore planerar inför framtiden, eller recensioner av graphic novels eller samlingsalbum. Typ.

Hoppas på svar,

Storuggla

Champion
Eh... det är svårt det där, så jag håller mig till Staffars Serier. De bloggar om serier och stuff, fäller kommentarer om kommande saker (vi läser previews tror jag det heter) och låter Staffars berätta om de serie han gillar. Enkelt men funktionellt.

Storuggla, papperstrollet

ro83rt

Swordsman
Annars kan du prenumerera på just "Previews". Det är en ikeakatalogslikande mastodont som kommer en gång i månaden och tar upp vad planeras att släppas tre månader fram i tiden. Även viktiga saker som rollspel (inte så väldans mycket dock), leksaker och samlarprylar finns med. De flesta svenska serieåterförsäljare använder katalogen vilket gör att du lätt kan beställa precis det du vill ha. Den kostade c:a 80 kr/st för tre år sedan.

Med den i handen blir lättare att zooma in på de projekt som du är intresserad av. Den är på ungefär 500 sidor men det är mest bilder :gremwink:. Jag upplevde att jag fick en rätt bra överblick på den amerikanska seriemarknaden med den. Även förlag som t.ex. Vertigo finns självklart med.