Bra SF-rollspel?

McKatla

Utan titel
Motherships regler är helt ok och ganska enkla egentligen. Men layouten är en ren katastrof som får allt att verka krångligare än det är.

Jag har lett Dead Planet, som har en del kul idéer, men också en del brister:
Dels är kartorna svårbegripliga helt i onödan; det saknas bitar på en plats, och på en annan är det högst oklart hur de hänger ihop. Men det största problemet är en fullkomlig idiotisk idé om att det skulle gå att skjuta en harpun från en månes yta, fånga in ett rymdskepp och sedan hala ner det till ytan. Det är bland det mest korkat orealistiska jag sett i ett rollspel. Någonsin.

Oscar Silferstjerna

Det här är inte rumba!
De olika synpunkterna om Mothership är ju intressanta, men de börjar också bli så pass många att de kanske passar bättre i en separat tråd om just det spelet?

Tänker likadant även när det gäller diskussionen om att skriva mer kärnfullt. Det är också ett ämne värt en egen tråd. Antar att det bara är en moderator som kan bryta ut inlägg från en viss tråd.

Jag tycker alltså att det finns poänger med en mer allmänt hållen tråd om bra SF-rollspel. Är fullt medveten om att jag själv har bidragit till att det här nu mer börjar se ut som en Mothership-tråd.

Last edited: