Trots "inte fantasy" har jag ändå själv tänkt den tanken. Alla spelarna gillar ju Warhammer. Har för mig att
@Rymdhamster spelat något sådant och pratat om det.
Men det är inte ett eget spel va?
Hum... jag har spelat ett par konventsäventyr med Magnus Seter på temat. Alla spelar stadsvakter, alla heter Wilhelm (om jag minns rätt). Sen har jag spelat något i en annan grupp som släpptes till just WFRP4th edition där man blir rekryterad in i stadsvakten och får gå runt på patrul. Det var riktigt kul det med! Absolut ett kul upplägg för warhammerspelande med massor av möjligheter!
Annars skulle det kanske vara kul att köra något med Mutant: År 0, som erbjuder till både roterande spelare OCH roterade spelledare.
Gör en kul ark gemensamt, men skippa själva metaplotten och dödslag för invånare och sånt där. Skippa "utforskningsregler" för zonen och allt sånt där också, och kör zonresor mer narrativt (men märk för all del ut kul landmärken och sånt allt eftersom de introduceras i spel). Fokus är oneshots antingen inne i arken (Som kan vara större än i det normala spelet) eller korta zonutfärder till omkringligande sektioner. Släng in muterade djur och robotar och sånt på en gång om ni känner för det!
Själv har jag nyligen början fundera på ett upplägg till Coriolis där man kör i konglomeraten (alltså inte massa rymdresor och sånt). Typ baserat runt en krog eller så där varje äventyr börjar med att "något händer" som drar in alla som råkar befinna sig på den krogen för tillfället i historien.
Bladerunner känns ju annars som det kan vara funkis. Varje kväll ett nytt uppdrag. Nya replikanter att jaga ner.
Eller varför inte Cy_borg? Kommer ju med äventyrsgenerator och allting =)