Troberg
Sinister eater
Jag har, som antagligen många andra, en rätt så klen laptop. Trots det vill jag spela spel på den. Det behöver inte vara nya spel, däremot så ska det vara bra spel.
Så, en tråd för att lista sådana spel.
Mina tips:
Age of Wonders-serien. Turordningsbaserad fantasystrategi.
Warlords Battlecry-serien. En riktigt bra RTS, fortfarande idag i mitt tycke en av de absolut bästa.
Battle Isle 3. Riktigt bra turordningsbaserad strategi.
Freelancer. Charmigt rymdflygspel. Som en förenklad Elite.
Morrowind. Föregångaren till Skyrim och Oblivion, och mäter sig fortfarande med de spelen (åtminstone om man moddar den lite).
Diablo 2. Kul röjarspel om man är några stycken.
Alpha Centauri. Som Civilization, fast bättre.
UFO: Alien Invasion. Gratisspel, hårt inspirerat av XCom, och, i mitt tycke, betydligt bättre.
Odium. Ett turordningsbaserat äventyrsspel, som är förvånansvärt bra med tanke på att det är i stort sett bortglömt.
Så, era tips?
Så, en tråd för att lista sådana spel.
Mina tips:
Age of Wonders-serien. Turordningsbaserad fantasystrategi.
Warlords Battlecry-serien. En riktigt bra RTS, fortfarande idag i mitt tycke en av de absolut bästa.
Battle Isle 3. Riktigt bra turordningsbaserad strategi.
Freelancer. Charmigt rymdflygspel. Som en förenklad Elite.
Morrowind. Föregångaren till Skyrim och Oblivion, och mäter sig fortfarande med de spelen (åtminstone om man moddar den lite).
Diablo 2. Kul röjarspel om man är några stycken.
Alpha Centauri. Som Civilization, fast bättre.
UFO: Alien Invasion. Gratisspel, hårt inspirerat av XCom, och, i mitt tycke, betydligt bättre.
Odium. Ett turordningsbaserat äventyrsspel, som är förvånansvärt bra med tanke på att det är i stort sett bortglömt.
Så, era tips?