Nekromanti Bra system!

glittersnus

Veteran
tjena! ja har kommit på en bra lösning på ett problem jag har grubblat å ett tag nu... att man inte kan ha så många soldater i "kortspelet" om man inte har en hög på 1000 kort. då fick ja en snilleblixt att man kan ha det såhär:

istället för att köpa en barrack där man kan träna massa gubbar köper man en barrack som kan se ut såhär:
|________________ |
| * [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] |
|** [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] |
|***[ ] [ ] [ ] [ ] [ ] |
|_________________|
eller ja... typ nått sånt=)...
* = en k-pistsoladtsymbol
**= en pistolsoldatsymbol
***= en basookasoldatsymbol
detta är den billigase barracken där man kan bygga dom sämsta gubbarna...
när man lägger ut den får man åsså tre infokort med de olika soldaterna bara för att så kostnader och färdigheter...
när man köper en soldar tex K-pistsoldat så flyttar man en markör ett steg frammåt. (man kan högst träna 5 st per barrack, sen får man köpa en ny)

|________________ |
| * [o] [ ] [ ] [ ] [ ] |
|** [ ] [ ] [ ] [ ] [ ] |
|***[ ] [ ] [ ] [ ] [ ] |
|_________________|

det ska finnas 5 av de olika barrackerna (tror ja ska ha 3 olika) dvs. att det kommer finnas 9 olika soldater och totalt 225 soldater på bara 15 kort =)... ja ser ingen mer nackdel än FUSK! va tycker ni???

glittersnus

Veteran
det blir naturligt vis samma sak för markfordon, luftfordon och marinfordon! bara priserna skiljer... ja kom på en sak nu... hur ska ja få tag i lagom stora ploppar? finns det nått ställe där man meningslöst kan köpa in blågenomskynliga platsploppar? :gremgrin:

Krille

Super Moderator
"finns det nått ställe där man meningslöst kan köpa in blågenomskynliga platsploppar?"

Blomsterbutiker brukar sälja färgade glasploppar för ca 15kr för en påse med ca 50 st.

glittersnus

Veteran
okej tack! men är dom stora nog att ha på ett litet spelkort med 15 rutor i?man kan ju göra så att man inte har någon bild på det kortet... då får man lite mer plats, men kortet blir direkt tråkigare.. hade tänkt mig ploppar i den här storleken --> (---) ca... å dom i b-butiker e väll ca: (-------)

Krille

Super Moderator
"men är dom stora nog att ha på ett litet spelkort med 15 rutor i?"

De varierar normalt mellan 1 och 2 cm.

Tänk på att för små ploppar är för opraktiska att använda.

glittersnus

Veteran
kan man kanske ha såhär att man har ett bazooka-soldat-kort som man set lägger en plopp för varje gubbe man har på kortet? hmmm.. vad tycke du? ja tycker det första låter bäst om man hittar rätt ploppar :gremtongue:

Erufailon

Swordsman
gör det hela enklare

var nu en ordentlig rollspelare och använd tärningar :gremwink:
du kan lägga tärningar på korten som indikerar hur mycket det finns kvar, har sett det i sagan om ringen kortspelet nån gång, och det verkar fungera bra.
ploppar på kort är inte att föredra när det blir för många, och om de ska ha en specifik plats på kortet så blir det riktig jobbigt.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Det finns en Edit-funktion. [ANT]

Edit-funktionen låter dig ändra i inlägg du har gjort. När du har något att ändra eller tillägga som du har glömt eller skrivit fel rekommenderar jag dig att använda Edit-knappen.
Jag säger inte så för att jag är arg eller så, det är bara ett hett tips. Man kan lätt uppfattas som störande om man skriver nya inlägg så fort man har något att tillägga.

Rasmus

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Det finns en Edit-funktion. [ANT]

Man ska i största möjliga mån undvika att ändra gamla inlägg när det är något nytt amn vill ha sagt. Det syns ju inte på inlägget att det är uppdaterat, så personer som redan har läst det kommer inte vara benägna att titta en gång till. Därför går man miste om många läsare.

glittersnus

Veteran
Re: gör det hela enklare

menar du att jag ska ha en tärning för varje gubbe som visar hur hucke liv den har kvar eller ska ja ha en gubbe för varje gubb.sort som visar hur många som finns

Troberg

Sinister eater
Re: Det finns en Edit-funktion. [ANT]

Man ska i största möjliga mån undvika att ändra gamla inlägg när det är något nytt amn vill ha sagt. Det syns ju inte på inlägget att det är uppdaterat, så personer som redan har läst det kommer inte vara benägna att titta en gång till. Därför går man miste om många läsare.
Jag håller med, edits gör man när man upptäcker en miss samtidigt som man skickar inlägget. Har det gått tio minuter så gör man inte det, såvida det inte är en ren språkkorrigering eller liknande.

Erufailon

Swordsman
Re: gör det hela enklare

Jag menade nog mer det senare, men det första används i lotr-kortspelet oxå vad jag vet...
man kan använda tärningar till mycket.

Zaphod_UBBT

Swordsman
Jag ursäktar mig. [ISMTA (alternativt [ANT])]

Aah. Jag såg fel, och trodde att det bara hade gått en minut mellan inläggen. Nu har jag uppnått insikt och givit mig själv en lämplig bestraffning (kniv genom handen och en massa smisk).
Förbryt mig, förbryt mig.

Za Pod

ISMTA - Inte Särskilt Mycket Text Alls
ANT- Almost No Text