Nekromanti Bra trådar SKA få pris

Lord Renisis

Warrior
Jo jag kom o tänka på en grej.
Nu för tiden har det skrivits välldigt bra trådar.Skulle man inte kunna belöna han som startade tråden för att han varit konstruktiv och tagit sig mödan att skriva en så splendid tråd?
Nu ska ju det här inte var nått lätt o få.
T.ex bara för 2 eller tre personer tycker tråden är bäst störst o vackrast så ska den godkännas av "många".
Ett exempel på en tråd värd att få priset är Vitulvs "Låt oss skapa en värld"
Den var rätt bra enligt min mening.
Vad ska priset heta?
Vad ska man belönas med?

(Skrev vad jag hadde på hjärnan)

CGH

Warrior
Det är nog svårt att skramla ihop till något fysiskt pris, men iden är kanske inte helt fel.

Visserligen finns det ju redan betygsättande utav trådar. Frågan är också om moderatorerna är sugna på mer arbete för att något sådant ska bli möjligt. Dessutom måste folk anstränga sig med att rösta.

Jag är skeptisk till att det kommer att gå att genomföras på något bra sätt, samt om arbetet är värt det, men ingen skulle ju bli arg direkt om det funkade. Det vorde kanske kul.

Sodivra

Champion
Åtta personer röstade på hans tråd och gav den en femma. Räcker inte det?

Att officiellt utnämna vissa trådar till bättre än andra är jag själv inte för. Jag tror att så fort man tar in element som pengar (a la Biskop Paulus förslag om årsavgift) eller tävling så gör man ett visst avkall på den kamratliga och avslappnade stämningen.

Ifall du vill visa din uppskattning, rösta och ge tråden en femma, skicka ett PM, det värmer verkligen, hylla på forumet, eller skicka in tråden till favorittrådar.

Vi skulle ju kunna börja dela ut titlar och så som vi kände för det, men vi kör en rätt sträng policy där, och inkonsekvens är dåligt.

King Kromm

Hero
Om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt att den respons man får vid ett lyckat inlägg räcker långt, iaf för mig. Dessutom e jag inte här för att vinna priser eller sånt, utan för att det roar mig!

Rising

Vila i frid
En gång i tiden hade vi ett betygsystem där man inte bara kunde ge stjärnor åt trådar, utan även åt enskilda personer. Då gick vissa forumiter (de som skrev många bra inlägg) omkring med fyra eller kanske till och med fem stjärnor, och det var ju en sorts "pris". (Den som hade det finaste priset var jag, för jag hade fått flest röster av alla och det eminenta betyget 4 (vilket var svårt att få med så många röster.))
Så jag vann, era korvar! Pilutta er, pilutta er, na na na na naa na

Fysiska priser åt bra inlägg är nog inte så bra idé, jag tror att vi skulle få se mer publikfrieri då. Och så är det förstås svårt att administrera. De bästa trådarna är ju förresten ofta de som man inte riktigt håller med om, men som sätter igång många tankar i ens huvud.

När det gäller trådar som Vitulvs berättelse-tråd och den gamla Rollspelsriksdagen så tror jag faktiskt att även upphovsmännen menar att det som var så bra med dessa trådar, det var att en massa människor hoppade på tåget och skapade den tillsammans. Så priset, det delas ut till dig och mig och Vitulv och alla andra som medverkade i tråden.

Och det bästa tänkbara priset är väl ändå att man får en massa roligt, givande och tänkvärt att läsa här på forumet?

/Rising
som tycker att några av de bästa trådarna är de som kommer från snälla forumiter som ger tydliga och bra svar på folks frågor, även om dessa inlägg må se korta och anspråkslösa ut. Ingen säger "bra inlägg! (NT)" till dem, men jag tycker att de förtjänar det, varje gång.

(Alltså, jag vill inte ha fler NT-inlägg på forumet, men vad jag menade var att jag ville tacka dem alla i den här tråden, så att de vet att någon uppskattar deras fina forummedverkande)

Netfeed

Swashbuckler
tja eller så kan man belöna tråden och inte skaparen, och lägga in dem i en bevara tråden kampanj... där alla de bästa trådarna sparas... eller mågot i den stilen...
men det fanns väll en tråd nedan om det

Johan K

Gammal & dryg
mjaaa...

Tjaa, pris & pris ?? Känns lite som & ta i kanske..
De trådar som är/var såpass bar nämms ju innimellanåt. Ta bara Vampire vs CoC-tråden... Det var ju ett bra tag sedan som den skrevs & den nämms ju fortfarande..