Nekromanti Bra webbshop för DVD och CD?

ripperdoc

Myrmidon
När du ändå frågar: någon som känner till en bra webshop för importdvd:er? Ex. från Hong Kong, resten av Asien eller USA? Gärna internationellt fraktfritt. Jag minns att det fanns en HK-baserad webshop förut, med liten frakt och bra priser - dessutom skickade de i tullfria paket.

Foggmock

Myrmidon
Enda gången jag köpt film på nätet har jag gjort det via www.discshop.se. Hade filmen dagen efter i brevlådan. Ryktet säger att de är lite dyrare än CDON, men Discshop har fått grymt bra recensioner i många tester.

Mattis

Swordsman
CDON har jag beställt ganska mycket från och de levererar alltid inom två dagar. Det är gratis frakt för mig som student, så jag vet inte vad den ligger på.

MegaStore tog två veckor på sig och ett fodral var trasigt när det kom fram. Sug.

Big Marco

Läskig
I Sverige så säger jag som nummer ett Discshop, följt av CDON.

Dischop har varit struliga och skickat fel ibland, men har en mycket bra kundtjänst som verkligen hjälper och kompenserar vid fel. Till och med när Posten slarvade bort den kompletta James Bond-boxen för mig (a 3000 spänn) så skickade de en ny utan att gnälla på något sätt. Bara det att de uppför sig så bra gör att jag utan problem tolererar om en praktikant på lagret packar fel ibland.

Storuggla

Champion
Dischop.se, de hade Yes, Minister och den kompletta Jeremy Brett som Sherlock Holmes-boxen. Bra butik.

Storuggla, låg frakt dessutom

Krille

Super Moderator
Förutom Discshop och CDON har jag även probat ginza.se. Det var en rätt trist upplevelse - inte kass på nåt sätt, utan bara trist.

Vågar man sig på något utrikiskt så har jag provat cduniverse.com och fått lite samma känsla där. Dessutom har jag inte riktigt fått kläm på var de ligger, så det känns osäkert dessutom.

cdjapan.com var däremot ett kul ställe. Jag fick Ghost in the Shell: Innocence OST och Planetes OST därifrån, och jag tänker försöka plocka hem skivan Dreamseed av See-saw därifrån nån gång. Det är rätt dyrt eftersom det är från Japan och från Japan, men det blir ändå billigare än när någon av de andra importerar åt en.

Jersey-baserade play.com har jag enbart goda erfarenheter av. De skickar snabbt och har en förstående kundtjänst, som skickade en Ghost in the Shell-box som ersättning för den som kajkade iväg och försvann i Tyskland. Jefla postvärk. De har också ett större och mer ovanligt utbud än svenska butiker i allmänhet: exempelvis har de en Platinum Collection Neon Genesis Evangelion-plåtbox som innehållsmässigt sparkar rumpa med de andra Evangelion-utgåvorna som jag har sett och dessutom är toksnygg på hyllan, och den har jag inte hittat någon annanstans i Sverige.

Erik_UBBT

Veteran
Hong Kongbaserade:
CD-WOW
DDDHouse
Buyoyo (f.d. Layoyo)

Alla tre är mycket bra. CD-WOW skickar filmerna en och en så där är risken liten att de fastnar i tullen. Håller man sig kring fyra filmer från de två andra ställena går det också problemfritt.

Bara CD-WOW är fraktfria men har å andra sidan högre priser än de andra. På CD-WOW kan det löna sig att kolla in deras internationella sidor, finns bl.a. en .se och en .net. Ibland är de billigare än hk-sidan, ibland inte.

Saxifrage

Hero
Bengans

Bengans.se är en ganska trevlig webshop, hiskligt ful hemsida men bra sortiment (större än Ginza) och snabba leveranser.

CDON har ett överlägset sortiment, men jag undviker helst dem efter att ha blivit bränd för ett par år sedan: de skickade trasiga produkter, och när jag reklamerat dem skickade de inga nya utan istället ett inkasso-brev (påminnelsen kom bort eftersom jag nyligen bytt adress, märkligt nog lyckades inkasso bättre...). Summa summarum gick jag back 500:- och fick ingen kompensation alls. Halvsnyggt tycker jag. (ok, jag förenklar historien en smula, men i princip gick det till så)

/Sax, Råd o Rön

PAX

Jordisk Äventyrare
Tradera om du klarar av begagnat. Aven en hel del nytt dar.