Förutom Discshop och CDON har jag även probat ginza.se. Det var en rätt trist upplevelse - inte kass på nåt sätt, utan bara trist.
Vågar man sig på något utrikiskt så har jag provat cduniverse.com och fått lite samma känsla där. Dessutom har jag inte riktigt fått kläm på var de ligger, så det känns osäkert dessutom.
cdjapan.com var däremot ett kul ställe. Jag fick Ghost in the Shell: Innocence OST och Planetes OST därifrån, och jag tänker försöka plocka hem skivan Dreamseed av See-saw därifrån nån gång. Det är rätt dyrt eftersom det är från Japan och från Japan, men det blir ändå billigare än när någon av de andra importerar åt en.
Jersey-baserade play.com har jag enbart goda erfarenheter av. De skickar snabbt och har en förstående kundtjänst, som skickade en Ghost in the Shell-box som ersättning för den som kajkade iväg och försvann i Tyskland. Jefla postvärk. De har också ett större och mer ovanligt utbud än svenska butiker i allmänhet: exempelvis har de en Platinum Collection Neon Genesis Evangelion-plåtbox som innehållsmässigt sparkar rumpa med de andra Evangelion-utgåvorna som jag har sett och dessutom är toksnygg på hyllan, och den har jag inte hittat någon annanstans i Sverige.