Nekromanti [Brainstorm] Vad ska syftet med Rollspel.nu vara?

mr_si

Warrior
Jag tycker att det var jättekul med alla rollspel, äventyr och noveller som fanns här tidigare. Jag vet inte om de finns kvar jag hittar dem inte längre iallafall

Craygh

Swordsman
En plats att samla alla fanskapade digitala hjäpmede som har agts upp här111!!!!!

Det vore fruktansvärt praktikt a ha.

Brynolf

Dum fan
En rollspelsdatabas eller wiki vore najs, där alla rollspel i hela värrlden fanns med lite info, kategoriseringar, omdömen/kommentarer. Ett rätt stort projekt visserligen, men en wiki växer ju fram sakta men säkert.

Det skulle jag vilja se.

CapnZapp

Myrmidon
Dante said:
Ingen av dina idéer är för dålig/liten/konstig. Strunta i självcensuren, vräk ur dig det första du tänker på (så länge du inte bryter mot forumets ordinare regler såklart).
Ett byte till vanligt forum-software.

Som det är nu är forumet ett enda stort sär.

S4pphire

Veteran
Hmm, ingen har sagt det minsta om en vettig eventkalendarie.

Jag är medveten om att den lilla sketna kalendern till höger på sidan under vrålboxen är kalenderia för allt, allt från födelsedagar till helgdagar till konvent och liknande happenings - problemet är bara att det finns ingen ordentlig översikt känns det som. Kalendern är liten, instoppad någonstans där det finns plats. Kalender.se är väl sådär, men ändå rätt off när det kommer till det jag tänkte mig - Något för enbart rollspelsarrangemang, med tillhörande lista vid sidan av. Sveroks forum har ju en klistrad tråd om detta men det är fortfarande inte tillräckligt eftersom den förändras manuellt (någon postar i tråden och första inlägget redigeras manuellt).

Sedan lämnade jag för en tid sedan wrnu på grund av flera anledningar för en ganska bra tid tillbaka och har rätt sällan tittat in igen på grund av följande anledningar:

- wrnu har gått ner och upp på rätt slumpmässig basis känns det som, vilket gör att man inte kan vara helt 100 på om sidan är uppe när man har tid över.
- Forumen domineras rätt hårt av know-it-all typerna (Nu kan jag inte svara på hur det är nu eftersom jag är tillbaka efter en rätt bra paus härifrån) som inte bara svara på inläggena och forumen som de ska (stor eloge!) men fortsätter sedan rätt friskt diskutera rollspel ner till kvantmekanik i samma tråd i princip - det blir lite "svar i absurdum" på något vis och man känner sig rätt dumförklarad om man inte klarar av att hänga med i svängarna där...
- Sedan får man väl erkänna att livet också har burit mig bort lite grann. Men fortfarande;

IRPGDb - Internet Roleplaying Games Database :gremtongue:

Men även någon form av artikelsystem, något som flera nämnt innan mig, och då även med möjlighet att ta ut dom där forumposterna och skriva ut något vettigt från de... eller nåt sånt? Och många övriga förslag ovan.

Bra initiativ med tråden :gremsmile:

Ett rätt bra och uppdaterat länkarkiv, länkar som fungerar och liknande, behövs väl kanske folk som kollar av "brutna länkar"-listan lite oftare (Frivilliga?) och kanske med något alternativ att man kan skicka in förslag på vart länkarna ska pekas om - om sidorna fått ny adress...