Nekromanti Brainstorming

Arvid

Warrior
Re: Neh. [OT]

Jag instämmer. Jag gillar också mystiska civilisationer med dunkla mål. Dock blir det enformigt när allt kretsar runt mörkret. Det måste finnas fler sätt att göra Eon spännande än att låta allt ha med mörkret att göra. Jag personligen börjar bli lite trött på att alla mäktiga varelser i Eon har som primärt mål att vara så balla som möjligt inför det kommade mörkret.

Jag tror att mycket handlar om att inte nämna svaret. Ta Vohn-Horn stycket i dvärgarnas hemlighetskapitel, eller ett flertal av styckena i Alvers hemligheter. Mycket är riktigt high-fantasy och kan i efterhand kopplas till mörkret. Men när det står sådär 'mytiskt' spelar det inte så stor roll. Så länge du inte använder dig av det kan du bortse från det, det utgör mer en härlig bakgrund. Det är ett problem jag har med L&H två första kapitel. De är väldigt konkreta. Visst, det finns saker som är vagare men det mesta är på ett sånt sätt att mystiken jag känner över det sugs ut och det blir överhuvudtaget svårare att bortse ifrån. Jag använder knappt mörkret och jag är väldig vag i hur jag ska använda det så: Hemligheter ska förbli hemlighetsfulla.

Jag vill spela mitt Eon på ett betydligt mer jordnära sätt och hoppas i framtiden kunna få se moduler där mörkret inte nämns.

Men det nämns väl mest i L&H, Drakar och V&N. I Cirefalier är det väldigt knappt, i Monster i Mundana, Vapenmästaren, Sjöfarare och Riddaren inte alls.

Minimoni

Homelander
Re: Neh. [OT]

Men det nämns väl mest i L&H, Drakar och V&N. I Cirefalier är det väldigt knappt, i Monster i Mundana, Vapenmästaren, Sjöfarare och Riddaren inte alls.
Du har säkert rätt i det här. Det är troligtvis jag som inbillat mig om att det förekommer på fler ställen än vad det egentligen gör :gremsmile:

Och jag håller verkligen med dig om att beskrivningar som lämnar mer åt fantasin är bättre än konkreta fakta!

MiniMoni