Nekromanti "Brandfarliga ämnen?"

Ymir

Liten kantbaron
I beskrivningen av Off-Topic-forumet står "det är dock inte tillåtet att diskutera brandfarliga ämnen". Jag tycker den reglen är jävligt märklig - seriöst, vad är ett brandfarligt ämne och inte? Jag tycker där diskuteras brandfarliga ämnen; typ allt som ens avlägset rör politik, i stort sett hela tiden.

- Ymir, bara en tanke

Krille

Super Moderator
"Jag tycker den reglen är jävligt märklig - seriöst, vad är ett brandfarligt ämne och inte?"

Propan är ett brandfarligt ämne, vatten är det inte. Så du kan nog utgå från att i princip större delen av den organiska kemin är right out.

...eller kanske inte.

MrG

Swashbuckler
Re: "Brandfarliga ämnen?" (ett skämtsamt svar)

I beskrivningen av Off-Topic-forumet står "det är dock inte tillåtet att diskutera brandfarliga ämnen". Jag tycker den reglen är jävligt märklig - seriöst, vad är ett brandfarligt ämne och inte? Jag tycker där diskuteras brandfarliga ämnen; typ allt som ens avlägset rör politik, i stort sett hela tiden.
Har tagit det som att brandfarliga ämnen ska diskuteras i andra forum, och då menar jag seriöst brandfarliga ämnen som;
Varför är Eons regler så krångliga?
Vilken utgåva av Drakar och Demoner är bäst?
Är friformare mindre utvecklade som rollspelare?
Vilken är den bästa typen att spela i Vampier?

(seriösa svaret skulle nog vara nått om att det är en disklaimer för att få ta bort rasistiska trådar och dylikt, men det här kändes som roligare svar)

Johan K

Gammal & dryg
Jo, jag får väll håla med dig där att just politik & allt som liknar politik är vad man kan kalla brandfarligt, d20 hör väll xåå dit antar jag....
Jag vet inte hur hårt man skall dra det hela antar att det är upp lite till ledningen här på wrnu, är t. ex dock fortfarande förundrad över att den där danmarkstråden fortfarnde är olåst...
Hursomhelslt, man kanske borde göra nån form av kalrae beskrivning av just "brandfarliga ämnen".

/ Johan K, som är ruggit trött efter att varit på utbildning hela eftermiddagen.. =/