FirstNet är totalt sämst. Det började med att de köpte upp Tele2 som var ypperliga, både med kundtjänst och med priset (199 för 3Mbit som jag ändå kunde tanka 10Mbit för), men med FirstNet så cepade sig allting. Det är omöjligt att få tag på deras kundtjänst i Norrköping och det är för att det endast är två personer som sköter kundtjänsten. Hur vet jag det? Jo, efter två veckors försök att komma fram så gick jag till FirstNet. Först fick jag reda på att de hade bytt lokal, vilket inte uppdaterats på hemsidan, så jag fick gå hem och leta var de nu kan tänkas befinna sig och där ta reda på vad det var för fel med min uppkoppling.
Nog om kundtjänsten. De lovade att inte göra några ändringar, men sänkte ändå hastigheten till 2Mbit för 199 per månad, men som jag bara kan tanka 1,5 Mbit för. De har också gett hela huset samma ip-nummer, vilket gör det i princip omöjligt för mig att använda ftp-server, fildelningsprogram och använda tjänster som begränsar antalet träffar från ip-nummer. Det innebär vissa browserspel men också irc och ip-telefoni via Woize. Första fyra månaderna gick också uppkopplingen ner efter 02 och omstartades inte förrän folk kommit till jobbet, alltså runt 08-tiden.
Firstnet är dyra, har pissiga tjänster och har dålig kundtjänst. Undvik!
/Han hatar verkligen bolaget