nomardiculdacar
Warrior
Ett ljusförstärkande sikte används nog med störst fördel på natten då det förstärker det lilla ljus som finns (måne, stjärnor). Det skulle nog vara svårt att använda LF-goggles/sikte på dagen, då finns det så mycket ljus att man nog skulle bli halvblind. Halvblinda... Det blev tunnelbarnen när Beck et consortes knäppte på ljuset på den mörklagda stationen i "Beck-spår i mörkret" (de hade LF-goggles). Det tyckte jag var så coolt att jag letade i N2 efter dylika regler, men jag hittade inga. Då kom jag på en egen.
Alla som utsätts för starkt ljus (och chockgranater) samtidigt som de bär LF-goggles kan inget annat än slita av sig sina goggles. Det tar en handling, och nästa runda kan personen i fråga inte göra något medan han vänjer sig vid rådande ljusförhållanden. Med chockgranater läggs dock Ob2t6 på Chockvärdet. Jag tar gärna emot synpunkter.
Alla som utsätts för starkt ljus (och chockgranater) samtidigt som de bär LF-goggles kan inget annat än slita av sig sina goggles. Det tar en handling, och nästa runda kan personen i fråga inte göra något medan han vänjer sig vid rådande ljusförhållanden. Med chockgranater läggs dock Ob2t6 på Chockvärdet. Jag tar gärna emot synpunkter.