Re: Brittania 1914
* Kollar du på rätt ställe på rätt sätt och det inte finns några hinder så lyckas du automatiskt, inga slag.
* Om det finns hinder så måste dessa överkommas. Om man skall få förhöra en högadlig person så måste man lyckas med ett slag på rank/klass/liknande. Däremot skall man alltid få reda på tillräckligt för att veta/ana att man bör driva det vidare. Man kan sedan leta vidare med andra metoder (förhöra tjänare, luska i skrivord, bryta sociala normer etc.).
Tack för utvecklingen.
Genast mycket mer intressant... Stora delar av detta går helt i linje med hur jag tänkt. Jag har för de storydrivande ledtrådarna tänkt mig ungefär:Krille said:Grunden är förstås att man får ledtrådar om man letar på rätt ställe. Däremot döljer man dem inte med färdighetsslag. Letar du på rätt ställe så får du ledtråden; du behöver inte leta på rätt ställe OCH slå ett slag för Library Use. Det räcker med rätt ställe.
* Kollar du på rätt ställe på rätt sätt och det inte finns några hinder så lyckas du automatiskt, inga slag.
* Om det finns hinder så måste dessa överkommas. Om man skall få förhöra en högadlig person så måste man lyckas med ett slag på rank/klass/liknande. Däremot skall man alltid få reda på tillräckligt för att veta/ana att man bör driva det vidare. Man kan sedan leta vidare med andra metoder (förhöra tjänare, luska i skrivord, bryta sociala normer etc.).
Detta passar inte i mitt tänk då resursutnyttjande inte skall finnas med på den nivån.Krille said:Sen finns det en klase andra möjligheter, som att man kan spendera tärningar ur ens pölar för att få MER information ur en ledtråd - till kostnaden att ens pölar töms.
Tack för utvecklingen.