Christoffer
It's all pig.
Tycker du ska fortsätta ha den ingången kring alla trådar. Blir festligt!Nej, mitt fel. Alla trådar har ju haft DoD22 som utgångspunkt så tog för givet att det gällde denna med
Tycker du ska fortsätta ha den ingången kring alla trådar. Blir festligt!Nej, mitt fel. Alla trådar har ju haft DoD22 som utgångspunkt så tog för givet att det gällde denna med
Hade faktiskt Gumshoe lite i bakhuvudet när jag spånade runt B-färdigheter (skala 1-5, nybörjare till mästare). Man får nödvändig info gratis och sedan trösklar för bonusinfoSå länge man står ut med att den där kompetensen bara håller i ett visst antal scener… Det är det där med att Gumshoe är en poängekonomi.
Att ha nivåerna som trösklar är det jag föredrar – (ungefär) så gör jag ju i Kutulu och Rotsystem och det är så det kommer att funka i Agency. Men i Gumshoe as-written (iaf de spel jag läst) så spenderar man ju även där poäng – man får nödvändig info gratis och sedan spenderar man poäng för bonusinfo. Sen kan man få tillbaka poängen senare, men överlag finns det en gräns för hur mycket bonusinfo man kan få ut per expertis och scen.Hade faktiskt Gumshoe lite i bakhuvudet när jag spånade runt B-färdigheter (skala 1-5, nybörjare till mästare). Man får nödvändig info gratis och sedan trösklar för bonusinfo
Ja, alltså, om du inte bläddrar fram till appendix-sidorna där reglerna för "previous experience" finns.Mje inte i RQ2, om jag inte minns helt galet så sätter du inte ut någonting. Då slumpar grundegenskaper. Du får bonus till grundchanser. Slumpar din sociala status och pengar, köper kanske något. Sen kör.
Yes då blir det ju lite mer men ändå rätt snabbjobbat.Ja, alltså, om du inte bläddrar fram till appendix-sidorna där reglerna för "previous experience" finns.