I och med BRP diskussioner funderade jag kring ett sätt att komma undan ping pong, förändra förutsättningarna i striden och få den att gå snabbare. Det är ett hack på 3 minuter så bare with me. Någon kan ske inspireras dock.
1) Man slår under FV med T100
2) Man får potentiellt lika många handlingar som tiotalstärningen visar om man slår under FV.
3) Man får beskriva varje handling och man kan använda andra vapen och färdigheter så länge slaget är under deras FV. Är handlingen av skadande karaktär slår man skada för respektive vapen.
4) Man kan inte göra fler handlingar än man har handlingspoäng.
5) Antalet handlingspoäng man får är 1 per vunnen strid/lyckad handling om man väljer HP istället för erfarenhet. Handlingspoängen ska kunna reduceras vid misslyckanden på något sätt.
Kan det här funka? Liknande system finns kanske?
1) Man slår under FV med T100
2) Man får potentiellt lika många handlingar som tiotalstärningen visar om man slår under FV.
3) Man får beskriva varje handling och man kan använda andra vapen och färdigheter så länge slaget är under deras FV. Är handlingen av skadande karaktär slår man skada för respektive vapen.
4) Man kan inte göra fler handlingar än man har handlingspoäng.
5) Antalet handlingspoäng man får är 1 per vunnen strid/lyckad handling om man väljer HP istället för erfarenhet. Handlingspoängen ska kunna reduceras vid misslyckanden på något sätt.
Kan det här funka? Liknande system finns kanske?