Bassejr
Hero
Så, jag håller på och författar en hård-sf kampanj med setting och allt, primärt i BRP, men jag skriver även regler för att kunna använda en lätt moddad version av SagaGames Fantasy! - Old school gaming.
Kortfattat, en av de spelbara utomjordingarna är galaxens mystiker, en uråldrig art av religiösa filosofiska typer som besitter en mystisk kraft, som i enlighet med artens kulrut och religion, används för att hela och beskydda, medan vissa, de så kallade "Bortvända", använder kraften för ondo, varpå den förändrar skepnad från ett mystiskt helande ljus till en brinnande virvelvind av föruttnande tentackler.
Uppenbarligen kommer jag använda någon av BRP systemets Powers, antingen Psychic Powers, eller Sorcery, eller Magic, eller någon sorts kombination. Men jag vill behålla en nivå av Cthulhu-esk mystik kring dessa varelsers krafter, så till den grad att den upplevs nästan religiös, och jag känner att dessa enkla och tydliga regler liksom kommer att "Mundan-ifiera" kraften, om ni förstår vad jag menar.
Några tips, tankar, eller vidare frågor?
Kortfattat, en av de spelbara utomjordingarna är galaxens mystiker, en uråldrig art av religiösa filosofiska typer som besitter en mystisk kraft, som i enlighet med artens kulrut och religion, används för att hela och beskydda, medan vissa, de så kallade "Bortvända", använder kraften för ondo, varpå den förändrar skepnad från ett mystiskt helande ljus till en brinnande virvelvind av föruttnande tentackler.
Uppenbarligen kommer jag använda någon av BRP systemets Powers, antingen Psychic Powers, eller Sorcery, eller Magic, eller någon sorts kombination. Men jag vill behålla en nivå av Cthulhu-esk mystik kring dessa varelsers krafter, så till den grad att den upplevs nästan religiös, och jag känner att dessa enkla och tydliga regler liksom kommer att "Mundan-ifiera" kraften, om ni förstår vad jag menar.
Några tips, tankar, eller vidare frågor?