I mitt spel (som har färdigheter på samma sätt som BRP, men sen skiljer en hel del). Slår man under lyckas man. Är det en tävling gäller som vanligt högre är bättre. Så långt inget konstigt. Men sedan har jag att system där man kan få bonuseffekter. Man kan satsa hårt (vara våghalsig) och om man lyckas så får man en bonuseffekt. Bonuseffekter kan man välja från en lista. I strid kan man putta omkull sin motståndare, ge mer skada eller få bättre försvar etc. Om man slår 10 eller mer (T20) och lyckas så får man också en bonuseffekt.
En sak jag funderar på är att byta till T100. Då skulle jag säga att om tiotalstärningen är över entalstärningen så har man lyckats extra bra. Detta får till effekt att skickligare personer oftare får ett bättre resultat. Om man säger att lika tärningar är extra bra lyckat så har klanten lika stort chans att få till ett extra bra resultat, vilket jag inte gillar lika mycket.
En sak jag funderar på är att byta till T100. Då skulle jag säga att om tiotalstärningen är över entalstärningen så har man lyckats extra bra. Detta får till effekt att skickligare personer oftare får ett bättre resultat. Om man säger att lika tärningar är extra bra lyckat så har klanten lika stort chans att få till ett extra bra resultat, vilket jag inte gillar lika mycket.