Nördar
a, luktar illa
b, har inte det minsta sinne för mode
c, är antingen abnormt överviktiga eller magra som spikar, och har inte alls några coola muskler
d, har mängder med finnar, oftast tandställning, och ser inte ALLS ut som Brad Pitt
e, är rumors to the contrary inte alls mer "känsliga" eller "förstående" än muskelknuttarna och festprissarna; ta EN titt på mängden av halvnakna bystdrottningar som dominerar deras samling av serietidningar, eller kvinnosynen i skräckfilmerna en genomsnittlig nörd älskar, eller...
f, har självkänsla som en säck rutten potatis, och det märks
g, framförallt, är inte värd en enda statuspoäng i det o-så-viktiga spelet om vilken tjej som är Coolast i Klassen.
När såväl nördar som deras klasskamrater växer upp förändras allt det där (nördgrabbars beteende är bara en olycklig variant på hur de flesta tonårsgrabbar är, vilket bevisas av att tjejer i den åldern stenhårt satsar på äldre, mer mogna och sansade killar), men i de mest formativa åren för rollspelare, högstadium-gymnasium, är den desperata statusjakten igång, och på köttmarknaden ligger nördarna lågt.
En rollspelande tjej jag känner sade någon gång att i den åldern de flesta killar börjar rollspela är de flesta tjejer _damer_, och mycket seriösa; att sitta och låtsas vara något annat är Över Deras Värdighet. Äldre tjejer, däremot, har redan "bevisat" att de är vuxna kvinnor, och har alls inte samma hang-ups. Därför, resonerade hon, börjar tjejer i genomsnitt rollspela senare än killar. Det stämmer med mina erfarenheter, så länge man konstaterar att det är statistiska skillnader och inga absoluta värden.
(Off Topic: Påminner mig om en diskussion på ett helt annat forum, där en kille gnällde över att "alla" tjejer bara pratar om hur de vill ha känsliga och emotionella och förstående killar, men sedan siktar in sig på muskulösa fotomodeller i alla fall. Givetvis svarar en tjej att "alla" killar bara snackar om att de vill ha intelligenta tjejer som man kan prata med, men sedan siktar de in sig på hjärnlösa bimbos med stora rattar i alla fall.
Då ingrep en tredje person - och jag tror det var en tjej - och påpekade att istället för att bråka borde killar med EQ och tjejer med IQ slå sig ihop, och tillsammans avla fram en ras av intellektuella giganter. Under tiden kan beefcakes och bimbos bara umgås med varandra, och resultatet blir då givetvis en ras av snygga lättmanipulerade idioter - som sedan våra intellektuellt överlägsna ättlingar av bägge könen kan FÖRSLAVA! Ge dem deras gym och modemagasin, och de kommer inte ens märka det! Muahahahaha! Nördmorlockerna regerar! ;-)
Nightowl, alls icke stolt över sin ex-nördighet, men inte särskilt skamsen heller (inte mitt fel, mer än min diabetes eller min dragning till folk av bägge könen)
"Jag är inte alls konstruktiv, bara glad!"
Vindhand, rollspel.nu-veteran