Nekromanti Brutala skadebeskrivningar?

G

Guest

Guest
Visst är det roligt att beskriva blod och kroppsdelar -bara man inte överdriver!!!

Jag undrar om det finns nån som tycker att brutala skadebeskrivningar kan anses vara skadliga för den psykiska hälsan?
- Jag tror det inte!

Mäster Azazel

Scorpion

Veteran
Jag hade faktskt en spelare som började drömma mardrömmar om NeoTech. Han hade varit militär och hade varit det i ett års tid. Han hade alltid tänkt sig in i situationen väldigt bra och en gång när han sköt en senapsgas så började han drömma mardrömmar.

Scorpion
-Det finns två sätt att göra det här på
Mitt sätt...
eller fel sätt

smaffy

Hero
Det är nog inte farligt för era psyken att spela blodiga rollspel tror jag...
Att drömma om rollspel borde vara ganska naturligt. Man är ju med kompissarna och spelar kanske flera timmar - eller i vissa mer extrema fall - dagar i sträck. Får man inte sova så blir man yr, och när man är yr (inte snurrig, utan mer åt håller kopia av en kopia av en kopia av en kopia...) och väl somnar så drömmer man mycket mer! Åtminstonde gör jag det... När man drömmer så drömmer, i alla fall jag, om saker som relaterar till det jag har gjort tidigare... Och är man såpass yr i bollen att man bara kommer ihåg den senaste timmen så finns det ju inte mycket mer att drömma om än rollspel. /images/icons/smile.gif

Är det sannt att nån sköt huvut av sig pga. han trodde att världen styrdes av demoner efter att ha spelat ett Kult äventyr för mycket? Eller är det bara bullshit?

ot - Undrar lite granna om någon annan är jag har drömmt mardrömmar om risk? Jag hade mösat upp ca 100 arme´er på Grönland (det blev så många att jag fick använda mig av flera olika färger på gubbarna!). När jag sedan när jag anföll Island som hade typ 7 armeér förlorade jag, att dö alla 100 armeérna tog hur lång tid som hellst... det blev en tortyrmardröm den natten... /images/icons/crazy.gif

Smaffy är jag. blä.

Johan K

Gammal & dryg
Visst, det är inte kuyl att läsa om hur kroppsdelar flyger och far åt olika håll. Det är bättre omm an bara beskriver till en viss del och lämnar resten och fantasin....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Krille

Super Moderator
Rollspelssjälvmord

"Är det sannt att nån sköt huvut av sig pga. han trodde att världen styrdes av demoner efter att ha spelat ett Kult äventyr för mycket? Eller är det bara bullshit?"

Förmodligen är det bullshit. Jag har bara hört talas om ett fall i Sverige där någon Kult-spelare skjutit huvudet av sig. Det omtalades ganska mycket i media på grund av ett inslag i Taxi för några år sedan. Personen ifråga hade spellett Kult i en vecka och ska ha lämnat en lapp efter sig där det framgår att han var olyckligt kär.

Personligen är jag övertygad om att media skulle utpeka rollspel som den skyldige om jag skulle taga mig själv af daga, oavsett om jag satte in en helsidesannons i DN som talade om att jag gjorde det pga att jag var olyckligt kär och hade vårdepression och cancer, eftersom jag har drygt två hyllmeter rollspel.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

BigB

Veteran
Jag har funderat på det där med mardrömmar och det här är vad jag kom fram till:

*Att det är bra att överdriva när det bara bli lite blodigt bara för när man gör det bli det för överdrivet blodigt för att man ska kunna drömma om det...

BigB - en grisodlare på en (blod)plats...

Azagthoth

Myrmidon
Längd (rejäl OT)

Av ren nyfikenhet, hur lång är en hyllmeter? Är det en enmetershylla, eller är en "hyllmeter" kortare/längre än en "vanlig" meter?

/Azagthoth

NecTech

Swordsman
Re: Rollspelssjälvmord

Jag har hört att snubben ifåga hade lånat pappas hagelbössa och skulle mycket dramatiskt SLP´a en snubbe som skulle begå självmord genom att stoppa pipan i munnen och skjuta av. Olyckligtvis hade inte pappan gjort patron ur och sonen hade inte någon aning om att det satt en bula i loppet *BANG* sa det och han föll ihop (inte så konstigt).

Sen om det var rollspelet KULT´s fel att han dog kan ju diskuteras.. :)

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

Krille

Super Moderator

"Jag har hört att snubben ifåga hade lånat pappas hagelbössa och skulle mycket dramatiskt SLP´a en snubbe som skulle begå självmord genom att stoppa pipan i munnen och skjuta av. Olyckligtvis hade inte pappan gjort patron ur och sonen hade inte någon aning om att det satt en bula i loppet *BANG* sa det och han föll ihop (inte så konstigt)."

Om jag inte är felunderrättad försvann personen från spelmötet, smög sig in i en garderob och gjorde det där. Ingen spelare var vittne till själva skottet.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Emil

Hero

Exakt. Det som du berättade lät som en dramatisering av det hela, det är förmodligen något som förändrats från berättare till berättare. Personligen skulle jag aldrig vara så dum att jag tryckte in avtryckare på ett vapen jag hade i munnen, oavsett om jag "visste" att det var oladdat ellet inte.

/Emil

Emil

Hero

Förmodligen är det bullshit. Jag har bara hört talas om ett fall i Sverige där någon Kult-spelare skjutit huvudet av sig. Det omtalades ganska mycket i media på grund av ett inslag i Taxi för några år sedan. Personen ifråga hade spellett Kult i en vecka och ska ha lämnat en lapp efter sig där det framgår att han var olyckligt kär.

I vilket fall som helst så lär det ju aldrig gå att bevisa att han var "påverkad" av rollspel när han gjorde det. Det har förmodligen med personen ifråga att göra, vilka ju traditionellt brukar vara "utanför".

/Emil

seinet

Swashbuckler
Re: Längd (rejäl OT)

Är inte en hyllmeter bredden på materialet som kommer efter ordet?

Ex. En hyllmeter rollspel - Rollspelsmaterial som ställts upp så att dess sammanlagda tjocklek (bredden) blir en meter.

<pre>| |
|-----------------------|
| |
| |
| |
| _____________________ |
|| | | | | | | | | | | ||
|| Rollspelsmaterial ||
| <-------------------> |
en meter
</pre>

/Seinet - Innkluderar även en förklarande bild.

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com

Joham

Veteran
De brutala skadebeskrivningarna är i själva verket onödiga av två anledningar.
1. De långa beskrivningarna slöar ner striderna. Det tar längre tid att beskriva hur en 15mm AMR passerar genom bröstkorgen och tar med sig diverse organ ut genom utgångshålet än att säga att skurken faller ihop (ev. slungas bakåt beroende på hur realistisk man vill vara).

2. RP.na vet inte exakt vad som händer när en skurk blir träffad i magen. De ser att han faller ihop inte att hans magsäck punkteras och att den tolfte ryggkotan splittras.

Joham -Men det är ju kul

smaffy

Hero

verkar ändå lite knepigt.. som nån saga som inte är sann. Ni berättar ju alla olika historier!!! Jag känner på mig att det inte hadde ett skit att göra med rollspel, OM han nu överhuvudutaget existerat...

[lite OT som verkar vara lika trovärdigt]
Varför Kult benämner rollpersonen som hon, och inte som han som i alla andra rollspel är för att kvinnor behövs för att utföra de sexorgier som spelet förespråkar.. Läste det nånstanns i ett annat forum på denhär sidan, ville bara upplysa er som inte läst det... Verkar oxå lite lätt otroligt.

Smaffy är jag. blä.

smaffy

Hero
Re: Längd (rejäl OT)

Man kan bara mäta en hyllmeter vågrätt oxå. Annars blir det en hyllstapel... :)

Varför överhuvudutaget tänka på sånnt?!

Smaffy är jag. blä.

Horus

Warrior
"ot - Undrar lite granna om någon annan är jag har drömmt mardrömmar om risk? Jag hade mösat upp ca 100 arme´er på Grönland (det blev så många att jag fick använda mig av flera olika färger på gubbarna!). När jag sedan när jag anföll Island som hade typ 7 armeér förlorade jag, att dö alla 100 armeérna tog hur lång tid som hellst... det blev en tortyrmardröm den natten... "

Du måste vara den ende som någonsin råkat ut för det. Klockan är halv tre och jag är inte riktigt nykter, så jag orkar inte räkna ut sannolikheten. Men den måste vara otroligt liten.

-Horus