Nekromanti BSK.

Foggmock

Myrmidon
Så, vad föddes ur Krilles gamla tråd? Hur går det med spelledarworkshopen, och kommer det finnas buttar att köpa av Garderner/Arvidos(som skulle på Nordkon, den rasförrädaren?)?

Och - om det finns intresse så kan jag plocka med mig lite äventyr till Drakar och Demoner (yeah, sexan med regler och värld och allt - inget friformstjafs! minst fyra tärningsslag per spelare utlovas!) och så kan vi ha undergroundverksamhet.

Och - vilka planerar att komma trots att det är som RipperDoc skrev, Friformens högborg? Ska vi ha en liten wrnu-hörna dit vi drar oss när vi saknar sysselsättning och det alltid sitter nån trevlig människa att leka med?

Förresten - varför är det inga konvent som tänker på att återanvända arrangemang, likt BSK ska köra Gothcons De Utan Hjärtan. Man klarar ju sig även utan arrangörerna, bara man får tillstånd av dem kan man ju ha scenariogenomgång med någon som spelledde förra året eller nått. På samma sätt man borde kunna hitta frivilliga för att arrangera gamla konventstriologier typ Järnringens Sju Mutanter eller Western-Dollartriologin. Perfekt för de som inte var förra året eller inte hade tid för just det arrangemanget.

seinet

Swashbuckler
Re: BSK = Buttar Skall Krängas?

Jag skall i alla fall försöka förse RipperDoc med ett antal buttar då jag själv skall ha västsveriges fetaste Halloweenparty här hemma den 31 oktober. :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Kan erbjuda de som bor i Göteborgsområdet buttar redan nu

seinet

Swashbuckler
Re: BSK = Buttar Skall Krängas?

Angående buttarna eller festen?

Tja, buttarna är i samma size som GothCon-buttarna och så stor det <sup> [color:\\"#996600\\"]www[/color]</sup>[color:\\"orange\\"]Rollspel[/color]<sub>[color:\\"#996600\\"]nu[/color] </sub> på dem (vid bakgrund), fast snyggare då :gremtongue:

Pris: 10 kr/st (vilket ger rollspel.nu en förtjänst på c:a 4 kr tror jag det var).

Sitter just nu med 15 sådana i handen men kommer skicka med RipperDoc runt 30 kanske, tror Arvidos har några också (och han kommer väl närvara vid BSK).

Angående festen så överdrev jag, men det är utan tvekan den fetaste halloweenfest jag någonsin anordnat :gremwink:

/Seinet Wintermute

seinet

Swashbuckler
Kan skicka med Arvidos MagBlast 2:nd Edition i förtroende ifall ni har lust att spela det, annars tror jag Gardener tar med sig orginalet, eller ja... får se ifall man masar sig upp till Borås någon av dagarna själv :gremtongue:

/Seinet Wintermute

Krille

Super Moderator
Avaf... jag dyker upp! Förhoppningsvis med ett scenario till Andra Imperiet för speltest. Om inte annat så finns det väl några sunkiga själar som man kan sitta och drälla med över en hög Västmark.

Foggmock

Myrmidon
Niceness

Det är alltid lättare att motivera andra att komma om det kommer flera. Tyvärr har inte det tricket funkat på mina kompisar som bara sunkat hemma när jag farit på konvent oftast eftersom de först säger 'jag åker om X antal andra eller den och den åker' allihopa, och då kan man inte gärna ljuga ihop att alla ska med för att alla ska med.

Jag ställer gärna upp och speltestar SH:I2, om så bara för det tveksamma nöjet att bli spelledd av Teh Guru :gremwink:.

Så Medforumiter, slut upp er kring forumseliten Krille och Fogge. Skymningshemsscenario utlovas för speltest, och Fogge tar med sig MINST två matinéäventyr till DoD med klassisk touch till konventet och ska spelleda så mycket han orkar/vill/hinner/det finns intresse till. Jag är dessutom proffs på att spelleda Vildhjarta vid det här laget, och jag har (som man vet om man hängt med på forumen en stund) ett gäng MYCKET snygga handouts att bjuda på. Jag tvekar att vi hinner igenom hela på konventet, men halvvägs iallafall.. med mycket koffein. Och lite sömn. Tänk att tillbringa ett helt konvent i konstant Vildhjartaextas med Fogge, the man the myth the concept som spelledare? Blir det bättre?

Vi möts på BSK. Nu ska jag bara fixa transport. :gremsmile: