Re: Jag HATAR TV4!!!
Varför måste världens bästa TV-serie (möjligen med viss konkurrens från West Wing) visas på den enda TV-kanalen i världen som är fysiskt oförmögen att visa en TV-serie
Bröt citatet där eftersom jag tyckte det stämde bättre med hur de är... TV4 är ondare än Bill Gates; jag har brottats med dem i åratal angående Sailor Moon och hur de har behandlat den. Några höjdpunkter:
* De började med att köra serien tidigt på söndagmorgnar - fast inte alla söndagar; de hoppade över den emellanåt med oregelbundna mellanrum, och eftersom den var inbakad i ett annat programblock kunde man aldrig se i tablåerna om den skulle sändas eller inte.
* När de efterhand hann fram till en av seriens mest klassiska story arcs så körde de den fram till dess näst sista avsnitt, och la sedan ner serien. Den dök inte upp igen i rutan förrän tre år senare.
* När serien så småningom kommit tillbaka blev de snåla med STIM-pengar och strök de sånger som ibland ligger i bakgrunden från det svenska ljudbandet - de hörs ofta under viktiga nyckelscener, så många av seriens mest dramatiska ögonblick spelades upp helt utan bakgrundsmusik.
* När alltför många tittare skrev och klagade på det så började de istället skippa de avsnitt där det fanns med melodier - vilket fortfarande ofta var avsnitt med viktiga nyckelscener...
* När det bara var tolv avsnitt kvar la de ner serien igen. Ett halvår senare, i början av sommarlovet, började de visa den som en repris från avsnitt #20 (!) som gick varje vardag - förutom slumpvis valda måndagar, då de skippade den - under sena förmiddagar.
* När de då slutligen kom fram till de där sista tolv avsnitten som ingen sett förut, slutade sommarlovet, så de sändes när majoriteten av tittarna satt i skolan...
* ...och ungefär samtidigt började de, utan synbarlig orsak, flytta sändningstiden fem minuter fram eller tillbaka, så att de som hade programmerat videon ofta missade ett par minuter i början eller slutet av avsnitten.
Slå det ni.
--
Åke