Nekromanti Buffy

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Alla som bryr sig det allra minsta har säkert redan koll på det här, men jag berättar det ändå.

Den här veckan har Kanal 5 kommit så långt i sitt visande av 'Buffy, the Vampire Slayer' att de börjar visa avsnitt som inte sänts tidigare i Sverige.

Äntligen!

Sedan hatar jag dem lite för de poänglösa klippen under eftermiddagssändningarna, men det går ju bra att ignorera dem och titta mitt i natten istället.

/tobias

GrottrolletNaug

Swashbuckler
"Sedan hatar jag dem lite för de poänglösa klippen under eftermiddagssändningarna, men det går ju bra att ignorera dem och titta mitt i natten istället."

Japp. Men jag tycker inte om trenden att de blir senare och senare på natten. Först så sände de dem med start runt 0030 till 0100. Nu för tiden så är det tidigt om de börjar sänder dem innan 0200. Senaste jag sett torde varit när det började 0255 en gång, vilket var lite irriterande.

/Naug, ser fram mot mer Buffy

Johan K

Gammal & dryg
Men jag tycker inte om trenden att de blir senare och senare på natten. Först så sände de dem med start runt 0030 till 0100. Nu för tiden så är det tidigt om de börjar sänder dem innan 0200. Senaste jag sett torde varit när det började 0255 en gång, vilket var lite irriterande
Urgh !!
det är ju straffbart sent ju ! Tycker åxå att det är lite irriterande att det är såpass sent. Man har ju inte en channs att vara uppe då...
Men men, det är väll itne mycket att göra åt... :gremcrazy:

Ulfgeir

Swashbuckler
Instämmer, det är fruktansvärt jobbigt när de sänder dem så sent. Tror de att vi som tittar på den tiden ÄR vampyrer eller?

/Ulfgeir

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: TV är bäst på video [NT]

Njae. Problemet för min del är att min video inte funkar. Jag kan spela in, men bilden blir mörk och rullar så man blir sjösjuk när jag spelar upp. Har prövat byta videokanal.

Och jag kan inte lpna dem och se dem på dvd heller, då TV'n är så gammal så den saknar scart-kontakt. DVD'n är följaktligen kopplad via videon. Har testat med specialkabel scart->rca men får då svart bild och inget ljud... Tidigare funkade DVD'n...

:gremfrown:

/Ulfgeir

Balderk

Swashbuckler
Grymt! Jag har faktiskt gått från att smått ogilla Buffy till att uppskatta det. Ser bara eftermiddagsavsnitt och inte alls varje dag men det är faktsikt ett skönt program. Hur många säsonger tror ni femman tänkt visa och vilken säsong är de inne i nu? För det finns sju va?

/Balderk

Johan K

Gammal & dryg
Jag ska bli student !! (OT)

Ymir, som iofs börjar 14 då han har lektioner överhuvudtaget
Vissa har det bra !!
En annan måste ju masa sig ur sängen vid 07:00 på morgonen ju.. Så det är väll & få tummen ur & bli student med bra föreläsningstider.. Så man mkan se Buffy.. :gremgrin: :gremgrin:

Balderk

Swashbuckler
Re: Jag ska bli student !! ((väldigt)OT)

Väldigt bra anledning att bölrja plugga faktiskt.

/Balderk, som ska plugga i höst *skönt*

Staffan

Myrmidon
Re: Re: Buffy

De är väl inne på säsong 5 just nu, och kommer att visa hela serien, d v s alla sju säsonger.

Jag har dock inte fått något svar på hur de kommer att göra med det förlängda musikalavsnittet, som borde komma om 1½ månad eller så.

Hellzon

Långsamma Vargen

Jag har dock inte fått något svar på hur de kommer att göra med det förlängda musikalavsnittet, som borde komma om 1½ månad eller så.
hoppashanskojarhoppashanskojarhoppashanskojar... :gremwink:

Men allvarligt talat, när vi ändå är inne på ämnet, har någon reda på om femman tänker få tummen ur och sända Angel också? Bara allmänt nyfiken.

Staffan

Myrmidon

Tja, eftersom jag tydligen hade fel om vilken säsong man var inne på (jag har inte följt avsnitten på femman så troget som jag borde eftersom jag sett allt innan), så musikalavsnittet borde i stället komma om ca 2½ månad (avsnitt 6.6).

Och musikalavsnittet är helt lysande (Tony Head är musikalartist och bror till en av skådisarna i originaluppsättningen av Chess, och James Marsters har ett rockband på fritiden, och Amber Benson sjunger också riktigt bra), jag hoppas bara att de väljer den långa versionen - i alla fall på natten där tablån är lite mer flexibel. Om tillräckligt många skriver/mailar till femman och ber dem så kan de säkert tänka sig att köra den långa versionen.

Insignia

Swashbuckler
Meh!

Är Murray Heads brorsa med i Buffy? Varför har ingen talat om det för mig? Och framför allt, är jag tillräckligt nördig för att börja kolla på serien bara för det? Ack! *har hört Anthony sjunga backing vocals*

Staffan

Myrmidon
Re: Meh!

Tony Head har även spelat Dr. Frank-N-Furter i en scenuppsättning av The Rocky Horror Show. Om man letar omkring lite på nätet kan man nog hitta en inspelning från VH1s RHPS-jubileum (eller nåt sånt) där han sjunger "Sweet Transvestite." Det går även att hitta Amber Bensons version av "Touch-a-touch-a-touch-a-touch me" från samma tillfälle (fast mig veterligen har hon aldrig varit med i själva musikalen).