Fast då läste jag också vad som stod vid inställningen.
"If Daylight Savings Time is currently in effect for the above time zone, enable this option so that guests will see the correct times on inlägg and events. This has no effect on registered users as they control their DST options in the User CP."
Och så verkar det vara. Sommartider ställer man alltså in helt själv om man är registrerad som användare. Är man inte det, visas numera tiden korrekt.
"If Daylight Savings Time is currently in effect for the above time zone, enable this option so that guests will see the correct times on inlägg and events. This has no effect on registered users as they control their DST options in the User CP."
Och så verkar det vara. Sommartider ställer man alltså in helt själv om man är registrerad som användare. Är man inte det, visas numera tiden korrekt.
Magnus Seter said:Ming från Mongo.
chrull said:Men varför funkar inte Automatically Detect DST settings då?
chrull said:... nu gör det det! Sen du drog i spaken!
Men klockan verkar fortfarande gå 5-6 min efter?
Magnus Seter said:Ja, klockan verkar vara fel. Men jag ställer bara in en server. Ska kolla om det finns alternativ.
anth said:Kommer ni inte åt serverinställningarna eller Spidde så kan jag försöka jaga Darkspawn som äger servern och be honom ändra.
Lupus Maximus said:Nu har jag ställt fram serverklockan 5 minuter.