Nekromanti Buggar och konstigheter

Det var en väldigt märklig bug och låter inte som något på forumet utan att du kanske har skit i din dator. Jag har testat med Opera, Chrome, IE, Firefox och dom har funkat 100% för mig.
Krille said:
Vilken av dem? Skumheten i vrålet eller skumheten i postandet?

Krille

Super Moderator
Jag testar teorin om att det är någon skit i datorn genom att posta något i Safari.

Edit: Nä, det funkade fint.

Krille;n733 said:
Jag testar teorin om att det är någon skit i datorn genom att posta något i Safari.

Edit: Nä, det funkade fint.
Att Safari har problem vet jag om med vrålet.
Opera verkar ha lite märkliga saker för sig med men när jag testat Opera så har alla funktioner (Vrålet är lite märkligt) fungerat bra.
Jag vet inte varför Opera för dig försöker ladda ner en text fil.

Krille

Super Moderator
Spamblocker avstängd, omstartad Opera. Får se om jag får en textfil nu.
Krille said:
Japp. Och det är bara när man postar något, inte när man kommenterar något.

Och vrålet hoppar.

Ond bråd död

Swashbuckler
Vet inte om det är en bugg eller om det är jag som inte fattat hur det funkar, men ignore-funktionen verkar ignorera mig. På forumet då, i lådan fungerar det exemplariskt.

anth

Vetefan
Ond bråd död;n739 said:
Vet inte om det är en bugg eller om det är jag som inte fattat hur det funkar, men ignore-funktionen verkar ignorera mig. På forumet då, i lådan fungerar det exemplariskt.
Lådan och forumet är två olika ignorefunktioner. Du måste ignorera i lådan OCH under användarinställningar/konto

anth

Vetefan
Det här är ingen egentlig bugg, utan jag konstaterar bara att det fungerar så här:

- det går inte att se om mottagaren läst ett PM eller ej.
- det går inte att ta bort sig själv från ett PM. Skickar någon ett PM till massor med forumiter och ett par forumiter fortsätter en privat diskussion i PM:et kommer ALLA som var med från början fortsätta få PM:et varse sig de vill eller ej.
- har man ignorerat någon verkar denne fortfarande kunna skicka PM till en (men jag behöver testa det lite mer).

anth;n744 said:
Det här är ingen egentlig bugg, utan jag konstaterar bara att det fungerar så här:

- det går inte att se om mottagaren läst ett PM eller ej.
- det går inte att ta bort sig själv från ett PM. Skickar någon ett PM till massor med forumiter och ett par forumiter fortsätter en privat diskussion i PM:et kommer ALLA som var med från början fortsätta få PM:et varse sig de vill eller ej.
- har man ignorerat någon verkar denne fortfarande kunna skicka PM till en (men jag behöver testa det lite mer).
Just nu är ganska mycket funktionalitet avstängd pga att jag vill inte behöva felsöka allt på en gång. Det kommer slås på mer och mer ju längre jag kommer med allt. Ta det lungt och vila :)

chrull

Stockholm Kartell
Spider Jerusalem;n701 said:
Åter igen, inställningar. Det finns de ni kan göra själva vad ni vill få avisering på.
Inget av alternativen låter en att slå av aviseringar på sina egna poster eller fixar så att det inte står "anth and 1 other..."

Ond bråd död

Swashbuckler
anth;n740 said:
Lådan och forumet är två olika ignorefunktioner. Du måste ignorera i lådan OCH under användarinställningar/konto
Jag har gjortr det. Men när jag sparar inställningarna så försvinner allt i fältet. Inlägg går fortfarande att se. Finns det nånstans man kan se vilka man ignorerar?

anth

Vetefan
Ond bråd död;n754 said:
Jag har gjortr det. Men när jag sparar inställningarna så försvinner allt i fältet. Inlägg går fortfarande att se. Finns det nånstans man kan se vilka man ignorerar?
Jag antar att du talar om forumet, att du varit inne på Användarinställningar/Konto, lagt användare till ignore-listan och sparat.

Jag testade just att ignorera dig och ditt inlägg här försvann, och sedan av-ignorera dig och ditt inlägg syntes igen.
Däremot var jag tvungen, både vid ignorering/av-ignorering att göra om det ett par gånger innan förändringarna tog och själva visningarna tog ännu längre tid.

Det verkar alltså som att forumet har en fördröjning, som om det tar en stund för servern att uppdatera ignore-funktionen.

Krille

Super Moderator
Krille;n736 said:
Spamblocker avstängd, omstartad Opera. Får se om jag får en textfil nu.
Testar med Opera på en annan dator, nu en windows-maskin.

Edit: Näpp. {"nodeId":816} säger textfilen.

Fan också. Jag gillar ju Opera mer än de andra ihop.

anth

Vetefan
"Senaste inlägg" har uppfört sig ganska väl den senaste tiden, tills nu.
Jag postade ett inlägg i "Frågor och svar" 07:01 i morse, men "Senaste inlägg" tycker att jag postade det före 16:16 igår.
Även Debbies svar i "Vad förtjänar Spider" 18:22 ligger felsorterat före mitt svar.

Jag tar upp detta för jag uppfattade det som att "Senaste inlägg"-buggen var löst.
Tyr said:
Kan lägga till att det bara verkar vara på forumlistan som "senaste inlägg" är felsorterad. Är man inne i en tråd och tittar så verkar "senaste inlägg" sorteras som det skall.

Übereil

Swashbuckler
Übereil;n681 said:
Den här "gå till första nya inlägget"-knappen verkar inte skapa korrekta länkar. Klikar jag rakt upp och ner på frågor och svar-tråden så blir länken [forum-url]allmänna-diskussionsforum/rollspel-nu/248-frågor-och-svar. Klickar jag på knappen blir länken [forum-url]allmänna-diskussionsforum/rollspel-nu/248-frÃ¥gor-och-svar?p=276#post276 vilket leder till en generisk felsida (med engelsk text).

Om jag är ensam om problemet så kör jag Firefox - det kanske inverkar.

Übereil
Jag vill inte tjata men det såg ut som Spider missade det här. Jag kan tillägga att om man klickar på pilen till sista inlägget så funkar det som det ska - det är pilen till vänster om trådtiteln som går till senaste olästa inlägg som inte funkar.

Übereil

anth

Vetefan
Übereil;n840 said:
Jag vill inte tjata men det såg ut som Spider missade det här. Jag kan tillägga att om man klickar på pilen till sista inlägget så funkar det som det ska - det är pilen till vänster om trådtiteln som går till senaste olästa inlägg som inte funkar.

Übereil
Ubbe - det är en känd bug som Spidde fixar när han har tid. Och Spidde kommer inte ha tid förrän om ett par veckor (det finns alltså betydligt viktigare saker att fixa än detta).
Just live with it. :)
Übereil said:
Bra, det var att den var känd jag ville försäkra mig om.

Übereil

anth

Vetefan
Magnus Seter;n428 said:
Har haft problem med att citera rätt själv. Det är inte helt lätt att fatta att en "quote"-klick flyttar quoten till ett nytt inlägg.
Testar quote. Om jag gjort rätt har jag lyckats citera en kommentar.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Krank rapporterar följande:
1) jag registrerade mig.
2) lösenordet som sparades i min lösenordshanterare sägs vara fel lösenord så jag får inte logga in.
3) jag försöker använda "Glömt lösenord"-grejen.
4) jag får inget mail som låter mig byta.

Jag har också gjort samma sak (innan jag kom ihåg mitt användarnamn rätt), så jag kan konfirmera buggen i chrome Version
32.0.1700.107

anth

Vetefan
Tony.Meijer;n880 said:
3) jag försöker använda "Glömt lösenord"-grejen.
4) jag får inget mail som låter mig byta.
Gissningsvis sätter Spidde inte upp någon mailserver förrän forumet är ompekat, därav fungerar inga mail.

RasmusL

Champion
När lådan för den 27:e gången i raden äter mina långa och varsamt författade meddelanden: